Sunday, November 21, 2010

Jerawat - Sebuah Pengantar

Jerawat adalah gangguan kulit yang paling umum. Lebih dari 10% orang Amerika usia 25-44 memiliki jerawat. Lebih dari 85% orang Amerika usia 12-25 akan mempunyai jerawat pada satu masa atau yang lain.

Jika diabaikan, jerawat boleh dijangkiti, membuat bekas luka, dan bopeng yang menjadi kekal pada wajah anda. Saya tidak mahu ini terjadi pada anda, jadi saya telah menulis beberapa siri artikel tentang cara membersihkan jerawat anda.

Jerawat Adakah Penyakit yang

Jerawat adalah suatu penyakit yang disebut seborrhea atau dermatitis seboroik. Hal ini terjadi ketika kelenjar sebaceous, di bawah kulit anda, menjadi tercemar dengan bahan beracun berminyak, yang mengandungi,

§ kotoran
§ kulit mati
§ minyak berlebih sebum
§ asam sampah
§ bakteria
§ beracun peduli


Dalam keadaan normal kelenjar minyak sebasea keluaran yang muncul melalui pori-pori ke permukaan kulit. Keluaran ini menjaga kelembapan kulit anda dan digris untuk perlindungan dari lingkungan.

Jika anda pori-pori di wajah anda tidak terbuka atau dipasang, ini mencipta minyak beracun yang tidak dapat bergerak keluar ke kulit anda. Hal ini menghasilkan pertumbuhan atau jerawat yang mula meningkat dalam saiz sebagai minyak lebih toksik berusaha untuk mencapai permukaan kulit anda.

Jika meletup dinding pori-pori di bawah kulit, sel darah putih bergerak untuk mencerna kolagen di sekitar pori-pori. Ketika ini berlaku, anda akan memiliki bekas luka di wajah anda.

Untuk mengelakkan luka memiliki, anda perlu memulakan program jerawat-kliring sebelum anda mendapatkan jerawat atau hanya akan selepas anda melihat jerawat datang sehingga jerawat anda dan kembali kepala tidak boleh sampai ke titik di mana mereka mendapatkan berat dijangkiti dan pecah.

Kliring Jerawat Anda

Jerawat adalah suatu keadaan yang kompleks yang melibatkan banyak bahagian tubuh walaupun itu muncul sebagai letusan hanya pada wajah dan lain di mana pada kulit anda. Ini merupakan isyarat bahawa anda mempunyai masalah di tempat lain jauh di dalam tubuh anda. Jerawat boleh disebabkan oleh usus beracun, pencernaan yang buruk makanan, hati lemah dan keadaan lain yang menyebabkan darah untuk membawa toksisitas terlalu banyak.

Untuk membersihkan jerawat itu tidak selalu mungkin untuk hanya melakukan satu hal dan mengharapkan jerawat pergi. Tapi mungkin anda hanya menggunakan krim khusus dan mempunyai jerawat anda berkurang atau jelas.

Jerawat dapat hilang dengan hanya melakukan satu hal tetapi tidak harapkan. Sebuah krim wajah, diet, perubatan herba, dan usus besar saja mungkin tidak dapat membersihkan jerawat. Kombinasi mungkin atau mungkin tidak berfungsi.

Dalam artikel mendatang akan merangkumi bagaimana untuk menyingkirkan jerawat.