Tuesday, November 23, 2010

Home Perubatan Jerawat - sebuah pendekatan non-kimia

Produk jerawat yang dijual di kedai-kedai yang penuh bahan kimia yang anda mungkin tidak mahu berlaku untuk kulit anda. Banyak orang lebih memilih produk lebih alami, dan sering mencari rawatan rumah untuk jerawat. Rumah rawatan untuk jerawat, dalam banyak kes, telah terbukti berkesan, jika tidak lebih efektif, daripada produk yang anda beli di kedai.

rawatan Rumah untuk jerawat bermula dengan penjagaan kulit yang tepat. Pastikan bahawa anda mencuci wajah anda, dengan sabun murni seperti Gading, sekurang-kurangnya dua kali setiap hari. Jika anda tinggal di daerah yang mempunyai pencemaran udara yang tinggi, anda mungkin mahu mencuci dengan lebih kerap. Anda juga harus mencuci wajah setelah aktiviti yang menyebabkan anda berpeluh. Cuci wajah anda dengan air hangat, dan melakukan bilas akhir dengan percikan air sejuk untuk menutup pori-pori.

Hal ini juga penting bahawa anda minum banyak air untuk menjaga tubuh anda dan kulit anda dehidrasi. Jumlah yang tepat asupan air membantu untuk mempromosikan kulit yang sihat, dan akan menjaga kulit anda tampak lebih muda untuk jangka masa yang lama, membantu untuk mempertahankan elastisitas. Anda juga perlu makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran segar.

Sementara makanan telah terbukti secara saintifik menyebabkan jerawat, setiap makanan yang anda mempunyai alergi terhadap akan menyebabkan pelarian jerawat. Anda boleh mempunyai alergi makanan tanpa disedari - satu-satunya tanda alahan mungkin, pada kenyataannya, menjadi pelarian jerawat. Untuk alasan ini, anda harus memperhatikan berhampiran dengan makanan yang anda makan, dan menyimpan catatan tentang apa yang anda makan saat kulit anda pecah. Anda juga mungkin mahu melawat alergi untuk mengetahui apa yang anda alergi. Kebanyakan orang alergi terhadap sekurang-kurangnya satu makanan, bahkan jika mereka tidak menyedarinya.

rawatan Rumah untuk jerawat juga termasuk latihan. Kebanyakan orang tidak menyedari kesan keseluruhan bahawa latihan telah di fikiran kita dan tubuh. Latihan mengurangkan stres, dan stres boleh menyebabkan jerawat. Latihan membina sistem kekebalan tubuh kita dan membuat kita lebih rentan terhadap jangkitan - jerawat adalah jangkitan kulit. Latihan menyebabkan kita berpeluh, yang rids tubuh kita dari racun. Toksin boleh menyebabkan jerawat juga. Buatlah kebiasaan untuk bersenam sekurang-kurangnya tiga kali setiap minggu selama paling sedikit tiga puluh minit.

rawatan Rumah untuk jerawat terus dengan produk alami untuk mencegah atau membersihkan jerawat. Sebagai contoh, Evening Primrose minyak dapat digunakan baik secara dalaman mahupun luaran untuk membersihkan jerawat. Untuk rawatan dalaman, memakan masa antara 3000 dan 6000 miligram per hari. Untuk rawatan luar, oleskan minyak terus ke jerawat. Biarkan pada semalam, dan kemudian cuci pergi di pagi hari. Sebuah teh herba, terbuat dari kelopak tanaman Evening Primrose akan membantu mencegah jerawat, jika anda minum secara teratur. Menghancurkan kelopak bunga, atau daun dari tanaman, dan campuran satu sudu teh herba untuk setiap cawan air mendidih. Elakkan menggunakan periuk logam atau gelas, kerana logam boleh merosakkan sifat ubat dari ramuan.

tumbuhan lain yang berguna untuk mencegah atau mengubati jerawat termasuk lavender, rosemary, nilam, kayu putih, cendana, bergamot, pokok teh, dan cengkih. Lavender, bergamot, bunga cengkih, dan kayu putih semua tumbuhan anti-bakteria. Rosemary boleh digunakan sebagai zat, dan kayu cendana digunakan sebagai antiseptik dan zat. Nilam sangat kuat, kerana membantu regenerasi sel kulit, dan memiliki sifat antiseptik, anti kulat, dan anti-bakteria. Tea Tree dikenali untuk menghilangkan kegatalan kulit.

Anda boleh membuat sabun daripada salah satu jamu dengan mencampur satu ons dari lilin lebah, 1 ½ sudu makan air, dan ½ cawan minyak almond manis atau minyak bunga matahari. Cukup menggunakan double boiler, dan panas lilin dan minyak di atas air mendidih sampai meleleh. Panaskan air secara berasingan, dan kemudian menambah ke campuran. Kacau campuran kerana cools, kemudian tambah 20 - 30 titis minyak esensial dari tumbuhan yang anda pilih, atau menggunakan sudu teh herba tanah.

Ketika tumbuhan membeli atau minyak herba untuk rawatan di rumah untuk jerawat, pastikan bahawa anda mencari produk-produk yang telah organik tumbuh. Anda tidak mahu menggunakan herba atau minyak dari tumbuhan yang diproses secara kimia dengan racun perosak atau bahan kimia berbahaya yang lain, kerana ini benar-benar mengalahkan tujuan rawatan di rumah untuk jerawat.