Tuesday, November 23, 2010

Home Remedy Perubatan untuk Jerawat

Jerawat adalah gangguan kulit. Gangguan ini menyebabkan kulit untuk memiliki blackheads atau whiteheads, jerawat atau jerawat, kista, dan lesi. Ini adalah kelainan kelihatan terutama di remaja dan dewasa muda. Hal ini muncul dalam, leher belakang wajah, dan dada para remaja dan dewasa muda.

Orang-orang pergi untuk rumah dibuat rawatan jerawat bergantung pada tahap kerosakan penyebab jerawat pada individu. Keperluan rumah dibuat rawatan jerawat muncul untuk mengurangkan atau menghilangkan pecahnya jerawat dan mencegah parut di kulit kerana jerawat parah. Menggunakan lotion benzoil peroksida di rumah membuat rawatan jerawat membantu dalam rawatan yang berkesan dan pencegahan wabak baru jerawat. Sebahagian besar orang di Amerika Syarikat dan di seluruh dunia telah dipengaruhi oleh jerawat di beberapa titik dalam kehidupan mereka. Untuk berat ubat jerawat oral juga ditentukan. Penggunaan ubat oral membantu dalam rumah dibuat rawatan jerawat, untuk mudah dan cepat menyembuhkan jerawat.

ubat Home adalah penyelesaian terbaik untuk menyembuhkan jerawat. Beberapa rawatan rumah untuk menyembuhkan jerawat adalah jeruk, bawang putih, dan timun. Kulit jeruk pasta diterapkan pada daerah yang terkena membantu untuk menyembuhkan jerawat. Tampal kelabet membantu untuk menyembuhkan jerawat. Makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran dan minum sekurang-kurangnya 1 liter air sehari juga merupakan salah satu rawatan rumah untuk menyembuhkan jerawat. Home ubat untuk menyembuhkan jerawat memiliki sisi tidak menjejaskan jika anda tidak mengalami alahan terhadap buah-buahan dan sayur-sayuran tertentu.

Alam rawatan dan rawatan allopathic keduanya sedia untuk rawatan jerawat. Perlakuan allopathic untuk jerawat meliputi produk di-the-counter yang telah ditetapkan untuk digunakan selama 4 hingga 6 minggu. Kunyit merupakan salah satu rawatan rumah untuk menyembuhkan jerawat, yang merupakan ramuan anti bakteria. Pada masa lalu, kunyit digunakan oleh setiap orang, kerana mempunyai banyak nilai ubat. saintis Jepun mendapati bahawa teh rooibos membantu untuk menyembuhkan jerawat, yang juga salah satu rawatan rumah untuk menyembuhkan jerawat.