Tuesday, November 23, 2010

Eksim dan herba jerawat untuk baskom kuat

Pada tahun 1979, Maurice Messe'gue ', para dukun Perancis yang terkenal, yang berlatih footbaths herba untuk segala macam penyakit, menulis sebuah buku berjudul "Rahsia Kesihatan Tanaman dan Herbal." Dalam buku ini ia dihuraikan perubatan baskom nya untuk Eksim.

Saya telah membuat senarai cadangan herba dan telah menambah beberapa lagi yang berkesan dalam mengurangkan gejala eksim. Saya telah berdaftar 11 tumbuhan yang boleh anda membeli dalam jumlah kecil, ½ oz, untuk campuran bersama-sama, menghasilkan teh, dan digunakan dalam sebuah baskom.

Seperti disebutkan dalam artikel saya yang lain di footbaths, membuat teh, dengan bumbu dan biarkan mereka duduk selama 20-30 minit. Lalu ketegangan dan menambahnya ke sebuah baskom. Gunakan baskom di pagi hari dan petang selama 10 - 14 minit.

Gunakan sekurang-kurangnya 9 dari tumbuhan yang disenaraikan di sini.

Artichoke daun - anda boleh menggunakan daun kering artichoke keseluruhan atau ditebang dan sebagai ekstrak. daun artichoke telah digunakan untuk gangguan pencernaan dan irritable bowel syndrome. Mereka membantu meningkatkan hempedu dan membantu hati untuk dipulihkan. Hati harus dalam keadaan baik untuk membantu keadaan eksim saat racun kelebihan menyumbang eksim. Hati membantu untuk mendetoksifikasi racun usus besar dan racun lain yang dapat mencapai lokasi eksim dan menyebabkan radang.

Apa yang saya lakukan hanya membeli beberapa artichokes dan potong-potong kecil - tentang tangan kecil penuh - air mendidih dan menempatkan mereka ke dalam air mendidih selama 2-3 minit. Lalu aku mengambil air mendidih dari kompor dan menempatkan herba saya.

Elecampane daun - ramuan ini digunakan untuk mengusir parasit usus, membantu untuk menarik racun keluar dari tubuh, merangsang pencernaan dan sistem kekebalan tubuh. Sebuah teh daun dan akar membantu membersihkan kulit dengan mengeluarkan racun dan membolehkan sistem kekebalan tubuh untuk menyembuhkan kulit anda.

Kubis daun - daun ini dikenali untuk mengurangkan kerentanan anda untuk kanser. Dianggarkan bahawa daun kubis mempunyai tindakan anti-inflamasi. Kubis mengandungi tindakan penyembuhan pada luka terbuka. Anda boleh menggunakan kubis segar potong-potong kecil dan menambahnya ke air mendidih pada masa yang sama anda menambah artichoke.

Nettles - jelatang teh adalah baik untuk luka, sengatan, dan luka bakar. Hal ini juga digunakan untuk menghilangkan cacing dan untuk gangguan usus besar. Banyak kali gangguan kulit dapat hasil dari usus besar beracun. Itulah sebabnya pembersihan dan detoksifikasi usus besar akan membantu dengan semua jenis masalah kulit.

Sage - adalah zat kuat, antioksidan, dan anti-inflamasi. Hal ini meningkatkan peredaran darah, dan membantu masalah pencernaan.

Lavender-Hal ini digunakan untuk peradangan dari gigitan serangga. Lavender membantu menenangkan saraf. Banyak kelainan kulit batang dari keadaan kecemasan dan saraf yang menurunkan sistem kekebalan tubuh. Hal ini membolehkan racun atau keadaan keturunan ke permukaan dan membina semula diri mereka sebagai penyakit kulit.

Marigold - digunakan untuk nyeri dan pembengkakan kulit. Hal ini baik untuk luka, keseleo, dan mata meradang dan sakit.

Arnica - menstimulasi sirkulasi darah dan tekanan darah meningkat. Hal ini digunakan untuk eksim dan jerawat. Ia memiliki sifat anti-bakteria dan anti-inflamasi. Hal ini dapat mengurangkan pembengkakan dan rasa sakit dan membantu menyembuhkan luka.

akar Burdock - Memiliki sejarah yang sangat baik membantu memar, bengkak, dan nyeri sendi. Ini boleh membantu untuk menghilangkan kurap pada permukaan kulit.

Black Walnut - lambung dan daun digunakan untuk menyingkirkan anda daripada pelbagai jenis cacing di seluruh tubuh. Hal ini berguna dalam sembelit, jangkitan parasit dan kulat. Hal ini juga membantu eksim, jerawat, herpes, parasit kulit, dan psoriasis.

Yarrow Bunga - membantu untuk meningkatkan fungsi hati. Ia memiliki sifat antiseptik dan virus. Ini syarikat dan rangkaian nada luar dan dalam tubuh. Ini membantu untuk meningkatkan kekebalan tubuh anda dan membunuh banyak jenis patogen. Its minyak menyerap racun dan membantu tubuh membuang mereka tanpa keluar mencipta kesan samping.

Di sana anda memilikinya. Jangan takut membeli jamu yang berasingan dan mencipta campuran herba yang boleh anda gunakan dalam sebuah baskom untuk eksim, jerawat dan keadaan kulit yang lain. Satu hal terakhir, ketika anda menggunakan baskom, anda akan menimbulkan racun yang dapat meningkatkan jerawat kulit, tetapi ini akan berlalu sebagai footbaths membantu untuk membersihkan tubuh anda.