Tuesday, November 23, 2010

Down dengan Jerawat

Seperti banyak orang baik saya telah menjadi korban acne vulgaris (apa nama yang tepat) istilah perubatan untuk jerawat. Ini telah membuat saya diperparah, membuat saya menangis, dan membuat saya marah. Beribu-ribu orang setiap tahun terkena kesan, dan itu membuat recluses keluar dari banyak remaja yang baik.



Hal ini disebabkan ketika anda pori-pori tersumbat dan bahan lemak yang dibuat oleh kelenjar sebaceous terkumpul, dan "bump" muncul di bawah whitehead-atau mungkin kulit atau komedo (komedo a). Komedo tidak disebabkan oleh kotoran tetapi dengan kesan discoloring udara pada material lemak dalam pori tersumbat. Jika zat ini menjadi menjangkiti hasil jerawat.



Sebagai orang yang dapat mengatakan hal yang terburuk untuk lakukan adalah untuk mendorong atau "pop" jerawat. Kerana ini tidak hanya akan menyebabkan lebih banyak, tetapi boleh menyebabkan luka panjang umur. Tidak peduli apa yang anda lihat di TV atau teman memberitahu anda, jangan pop jerawat. Aku tahu, aku melakukan kesalahan dan aku masih menyesali itu.



Tapi tidak terlalu lama yang lalu saya menemukan cara untuk mengurangkan keamatan wabak saya, walaupun berhenti singkat sepenuhnya menyembuhkan mereka.



Aku benar-benar mengelakkan produk-produk biji-bijian, terutama roti, jagung, bijirin, dan kue kering yang lain, (juga kentang) dan masih mendapatkan semua vitamin saya menambah bibit gandum dan ragi untuk yogurt atau susu dan buah. Brewer's yeast tidak memerlukan masa untuk mendapatkan rasa ke bagaimanapun, dan ia boleh didapati di kebanyakan jika tidak semua kedai makanan kesihatan.



Kaedah ini mungkin menarik bagi anda atau tidak mungkin. Gunakan penilaian anda sendiri dan melihat apa yang tepat untuk anda.