Tuesday, November 23, 2010

Efektif Acne Treatments - Membuat Anda Sendiri

Memilih rawatan jerawat berkesan dari kalangan kebanyakan produk yang tersedia saat ini boleh menjadi tugas yang menakutkan, dan sementara banyak pakar penjagaan kulit menganjurkan penggunaan produk lembut, boleh sukar untuk mencari pembersih wajah alami yang efektif akan membersihkan kulit anda, sedangkan menyerang penyebab jerawat anda. Inilah mengapa banyak orang memilih untuk membuat wajah alami mereka sendiri bersih dari produk-produk di dapur mereka sendiri. Dan ini boleh membuat rawatan jerawat yang berkesan.

Ini boleh sukar untuk memahami bahan terdengar rumit tercatat di sisi produk manufaktur, tapi banyak dari sifat aktif pembersihan ini diperkenalkan dengan penambahan beberapa bahan alam yang paling sederhana. Anda boleh mencipta rawatan anda sendiri jerawat yang berkesan dengan menempatkan ini bersama-sama di wajah anda bersih sendiri alami, membuat produk yang berkesan dapat mengubati jerawat dengan cara alami dan lembut.

Berbagai macam produk alami dapat bertindak sebagai berkesan pembersih wajah alam yang dapat diterapkan pada kulit dan dibilas pergi dengan air suam. The astringency alam air jeruk nipis membuat dasar yang sangat baik dalam rawatan jerawat yang berkesan - dicampur dengan susu direbus, itu membuat facial wash berkesan dan menenangkan. Campur air jeruk nipis dengan jumlah yang sama dari minyak kacang tanah untuk digunakan sebagai pra-cuci: berlaku untuk kulit dan biarkan selama sepuluh hingga lima belas minit sebelum dicuci. Campur dengan air mawar dan biarkan kulit selama kira-kira dua puluh minit, dan melihat bagaimana kulit anda kelihatan segar dan terasa, apabila anda membilasnya dengan air hangat.

Air mawar juga boleh dicampur dengan cendana untuk membuat rawatan jerawat yang berkesan - hanya berlaku untuk wajah dan bilas dengan air selepas dua puluh minit. Ground kulit jeruk dan air boleh dibuat menjadi pasta dan digunakan dengan cara yang sama. Alam pembersih wajah bahkan boleh dihasilkan dengan mencampur bahan aneh seperti serbuk kunyit dan jus mint, cukup bilas dengan air selepas dua puluh minit untuk melihat perbezaannya.

Seperti halnya dengan semua produk wajah baru yang anda gunakan, selalu bijaksana untuk menguji patch dari kulit anda untuk setiap reaksi negatif yang mungkin timbul sebelum mendaftar ke seluruh wajah anda. Gosokkan sedikit campuran pilihan anda tepat di belakang, bilas dengan telinga anda, dan menunggu dua puluh empat jam. Jika anda mengalami tompok kemerahan atau gatal, maka salah satu bahan yang mungkin tidak tepat untuk anda.

Tapi jangan berkecil hati - hanya cuba campuran berikutnya. Ini boleh menjadi salah satu rawatan jerawat berkesan anda telah cari.

Anda sering dapat terkejut, tetapi anda kadang-kadang bisa membuat anda sendiri jerawat rawatan berkesan.