Tuesday, November 23, 2010

Menghilangkan Jerawat tanpa Efek Samping

Jerawat adalah suatu keadaan yang mempengaruhi hampir semua orang pada suatu saat dalam kehidupan mereka. Menurut Institut Kesihatan Nasional, hampir 85 peratus remaja dan dewasa muda berusia antara 12 dan 24 mengembangkan. Dan meskipun yang paling umum di kalangan remaja, beberapa orang akan terpengaruh ke dalam empat puluhan dan lima puluhan.

Ada begitu banyak produk jerawat di pasaran yang mungkin sukar untuk memilih apa yang terbaik bagi anda atau anak anda. Bahkan di antara penyelidik perubatan ada perdebatan di mana rawatan jerawat yang paling berkesan.

"Sebahagian besar produk baik tidak berfungsi dengan baik atau mempunyai Litani kesan sampingan," kata Amy Baker, pengasas Nature's Cure, sebuah kesihatan yang inovatif dan produk kecantikan syarikat. "Jerawat mempunyai penyebab dalaman dan luaran, dan perlu dilayan baik di dalam dan di luar tubuh," jelasnya.

Nonprescription Perubatan

Umum atas perlakuan counter biasanya mengandungi benzoil peroksida atau asam salisilat - biasanya dalam krim atau gel. Ubat-ubatan ini memakan masa sekitar dua hingga empat minggu untuk bekerja, tetapi hanya membersihkan jerawat ke titik, kerana mereka tidak mengatasi sumber masalah. Mereka juga perlu digunakan terus menerus untuk terus berjuang jerawat, dan sebagai hasilnya pengalaman pesakit kulit iritasi, terbakar atau kemerahan.

Resep Perubatan

Antibiotik dalam bentuk topikal sering diresepkan sebagai rawatan jerawat. Mereka bekerja dengan membersihkan kulit dari bakteria, tetapi sering tidak dapat menjernihkan kes-kes yang lebih mendalam. antibiotik oral seperti tetrasiklin dan minocycline lebih berkesan untuk kes yang teruk jerawat kerana mereka bekerja secara sistemik. Namun, mereka boleh menyebabkan kesan sampingan seperti photosensitivity (risiko lebih tinggi terbakar sinar matahari), sakit perut, pusing dan perubahan warna kulit, dan harus diambil selama empat sampai enam bulan. Sebuah kelemahan selanjutnya adalah bahawa doktor menjadi lebih enggan untuk meresepkan antibiotik kerana peningkatan pertahanan antibiotik.

Untuk jerawat yang sangat teruk dan menodai, ada ubat resep Accutane disebut yang telah berjaya dalam kes-kes yang tidak merespon rawatan lain. Namun, juga mempunyai kesan sampingan yang serius seperti sakit sendi dan otot, kerengsaan mata, rambut menipis, dan gejala usus, kencing dan sakit kepala. Selain itu, telah dikaitkan dengan peningkatan risiko depresi dan bunuh diri.

Bagi orang yang mencari cara yang kurang toksik untuk mengubati jerawat, ada rawatan over-the-counter inovatif disebut Cure Alam. "Kerana jerawat disebabkan oleh kombinasi faktor, termasuk dalaman pencetus yang boleh menyebabkan ketidakseimbangan dalam tubuh, dan kelebihan pengeluaran minyak dan bakteria terperangkap di bahagian luar, cara yang paling berkesan untuk mengubatinya adalah dengan menangani kedua-dua daerah," jelas Baker . "Perlakuan semua alami termasuk tablet homeopati untuk menyeimbangkan tubuh, dan krim yang berfungsi untuk membersihkan jerawat yang ada pada masa yang sama."

Pelanggan seperti Sandra Loppnow, seorang ahli kecantikan dari New, Wis, senang untuk mencari rawatan jerawat alami. Dia dan keempat putrinya menghabiskan beratus-ratus dolar untuk pelbagai rawatan, dengan tidak berjaya. Mereka melihat Cure Alam dan memutuskan hal itu layak dicoba, dalam masa satu bulan, setiap salah satu gadis hampir sepenuhnya menghilangkan jerawat dan Loppnow akhirnya menguasai jerawat nya pada usia 48. "Saya skeptis pada awalnya, tapi aku suka idea tentang tablet semua-alam," katanya. "Aku tidak boleh percaya bagaimana baik itu bekerja, dan itu begitu mudah dengan hanya dua pil sehari. Ini mengubah hidup kita! Saya mencadangkan hal ini kepada semua orang. "

Tidak seperti penyelesaian yang lain, Nature's Cure tersedia dalam versi laki-laki dan perempuan. "Komposisi tubuh lelaki dan wanita dan hormon yang berbeza, dan anda harus mengatasi perbezaan-perbezaan apabila anda mengubati jerawat," kata Baker.

Ini perubatan homeopati diperbuat dari mineral, tumbuh-tumbuhan dan ekstrak alami lain yang mengaktifkan pertahanan alami tubuh. Kerana bahan-bahan ini dalam kepekatan minit, mereka mencetuskan tubuh untuk menyembuhkan dirinya sendiri tanpa efek samping. Ada juga tubuh dua bahagian jerawat rawatan yang meliputi tablet dan ubat sembur tubuh yang boleh disembur dari sudut manapun untuk mengubati sukar untuk mencapai tempat-tempat seperti punggung dan leher.