Sunday, November 21, 2010

Bermula Sebuah Bisnis Online Dari Rumah

Banyak orang percaya bahawa memulakan perniagaan online dari rumah sukar. Bahkan cukup mudah. Jika anda sudah akrab dengan apa produk anda akan menjual anda akan perlu membuat atau menyewa seseorang untuk menghasilkan sebuah laman dalam talian untuk anda. Situs ini harus senarai produk atau produk yang telah sedia. Jika anda akan menjual produk anda sendiri, pastikan bahawa perniagaan online anda mempunyai nama yang mencerminkan anda dan apa yang anda tawarkan.

Selepas ini telah selesai, anda perlu bertanya di negara tempatan anda untuk mempelajari pedoman yang diperlukan bagi anda untuk menjalankan perniagaan dari rumah anda. Banyak negara menghendaki bahkan bisnis online mendaftar dengan mereka dan menerima izin usaha. Anda perlu mendapatkan borang yang diperlukan untuk meminta lesen ini.

Selepas anda telah memperoleh izin anda, anda juga harus mencari tahu bagaimana menjalankan perniagaan online dari rumah akan mempengaruhi keadaan cukai anda. Anda masih akan perlu untuk melaporkan setiap pendapatan yang anda buat dari perniagaan anda, bahkan jika anda bekerja di rumah.

Setelah semua dokumen-dokumen ini selesai bagi perniagaan anda, adalah penting untuk mendirikan pejabat rumah anda untuk anda pekerjaan baru. Disarankan bahawa anda mempunyai ruang yang berasingan untuk melakukan
urusan perniagaan anda. Sebuah saluran telefon berasingan yang pelanggan dapat panggilan juga sangat diperlukan dan saya sangat menyarankan anda mendapatkan mesin faks. Anda akan kehilangan pelanggan jika anda tidak boleh dicapai melalui telefon, fax dan e-mel. Memiliki saluran telefon berasingan daripada sisa rumah adalah penting!

Selain talian telefon yang kedua, juga merupakan idea yang baik untuk membeli peranti keras yang diperlukan dan perisian untuk pejabat rumah anda. Anda akan menjimatkan banyak wang jika anda mempunyai mesin fax anda sendiri, scanner, dan printer. Juga mungkin bijaksana untuk memiliki penambahan perisian terbaru untuk pengolah kata dan perakaunan. Peranti perisian perakaunan yang sangat berguna bagi anda untuk mengesan semua kos dan pendapatan untuk perniagaan online anda.

Apabila anda telah menubuhkan perniagaan dan semuanya berjalan lancar, itu adalah idea yang baik untuk mempertimbangkan outsourcing. Ini bermakna mengupah seseorang untuk mengurus pekerjaan kecil yang
Anda akan harus melakukan seperti e-mel atau korespondensi surat atau risalah pemasaran mencipta. Dengan melakukan ini, anda akan dapat fokus pada daerah yang lebih penting menghasilkan wang dan pemasaran perniagaan anda, yang akan menjadi kunci untuk kejayaan anda.