Friday, March 11, 2011

SEPULUH TIPS UNTUK MENJUAL PERJALANAN ON EBAY

Menjadi penjual di ebay boleh menakutkan. Menjadi penjual perjalanan dapat menjadi tidak mungkin, kecuali anda tahu rahsia. tips saya pada jualan di eBay boleh berlaku untuk semua kategori item, tetapi beberapa langkah yang unik untuk perjalanan jualan.

Industri pelancongan sangat ditetapkan di eBay, seperti seharusnya. standard yang tinggi menghalang penjual jelek dan seniman scam, dan menambah kepercayaan syarikat anda sendiri apabila anda diluluskan oleh eBay ..

1. Sebelum anda bahkan berfikir tentang menjual perjalanan di eBay, adalah penting untuk mendapatkan username dan alamat e-mel hanya untuk eBay. Pendaftaran adalah percuma dan hanya memerlukan masa beberapa minit. Daftar sebagai penjual dan anda boleh menggunakan nama pengguna yang sama untuk membeli juga. Pilih nama yang mencerminkan apa yang anda jual iaitu, "Bermudabound" daripada "sexyblueeyes". eBay ahli lain akan datang untuk mengenali anda dengan ID pengguna anda, jadi ide yang baik untuk memilih salah satu yang akan akan digunakan untuk jangka panjang.

2. eBay Nama anda mempunyai kacamata hitam (contohnya, baca "watak teduh") selama 30 hari pertama, jadi jangan cuba untuk menjual sesuatu sementara anda memakai kacamata. Gunakan masa ini untuk membeli di eBay dan belajar amalan-amalan yang baik dari penjual yang lain.

3. Menetapkan akaun PayPal. EBay pembeli merasa membeli sesuatu yang lebih percaya diri dari seorang penjual yang menerima PayPal. Menurut PayPal, "Listings yang menawarkan PayPal adalah 6% lebih mungkin untuk menjual dan mengalami peningkatan rata-rata 5% pada harga akhir." Pergilah ke www. Paypal.com. Dapatkan akaun perniagaan. Pendaftaran percuma.

4. Pada 30 hari pertama, membeli barang-barang kecil di eBay, membayar untuk mereka akan. Saya selalu mencari penjual eBay untuk menawarkan nilai-nilai yang baik, asalkan anda menyemak senarai umpan balik mereka yang pertama.

5. Bayar penjual anda akan, kerana anda akan sentiasa mendapat maklum balas positif dari penjual anda. Profail Tanggapan anda adalah aspek yang paling penting dari reputasi anda di eBay. Umpan balik sangat penting di eBay, sebagai calon pembeli Anda boleh menilai anda dalam sekejap. Bahkan satu serangan terhadap anda mengira berat. Skor tanggapan anda juga membantu kemudian dengan kelayakan untuk menjalankan iklan banner di eBay, dan mempunyai eBay membayar sebahagian daripada kos iklan anda.

6. Buat anda "About Me" halaman di eBay. Gunakan laman ini untuk memberitahu pengguna eBay lain tentang diri anda dan minat anda, pengalaman anda dan produk anda.

7. Sementara anda menunggu 30 hari, juga menjadi a) MY disahkan dan b) perdagangan persegi diluluskan. a) Dapatkan ID Verified melalui eBay sebagai tanda keselamatan tambahan untuk pembeli. Ketika ahli mendapat ID Verified, sebuah syarikat pihak ketiga bekerja sama dengan eBay menegaskan identiti ahli dengan menyemak silang maklumat kenalan mereka di dalam sistem database pelanggan dan perniagaan. Anda akan melihat ikon MY Pengesahan di profil ahli disahkan '.

B) Square Trade Seal adalah salah satu cara untuk penjual untuk menunjukkan penawar bahawa mereka komited untuk standard jual tinggi dan mempunyai identiti mereka disahkan oleh pihak ketiga. Anda akan memerlukan kad kredit dan anda IATA, ARC, atau penjual dari jumlah perjalanan. Keduanya keperluan untuk perjalanan jualan, dan anda perlu meletakkan nombor-nombor ini sebagai baris pertama iklan anda di eBay. Semua ahli senarai tiket kapal terbang, kapal pesiar, pakej percutian, atau penginapan harus peserta dalam Pengesahan Penjual oleh SquareTrade Program. Program ini menggabungkan pengesahan dari penjual dengan pemantauan. Untuk petunjuk tentang ini, pergi ke eBay.com.

8. Apabila anda sedia untuk senarai item anda di lelong, menjual barang-barang kecil dulu, bangunan pelanggan dan kredibiliti. Menjual semua item dengan cadangan tidak, dengan harga terendah yang anda mampu untuk menerima, dan mengisi semua tempahan segera.

9. Pilih dengan hati-hati apa yang akan anda jual. Anda tidak boleh menjual beberapa sijil perjalanan, dan senarai semua harus senarai pengecualian, tarikh pemadaman, dan cukai tambahan dan kos penghantaran. Agen perjalanan, dan perniagaan lain yang menjual perkhidmatan perjalanan diatur dalam eBay. Menurut Peraturan eBay untuk perjalanan jualan, "Perniagaan dan individu yang menjual dan / atau menetapkan udara atau laut perjalanan atau penginapan (tetapi tidak secara langsung menyediakan perkhidmatan perjalanan sendiri) hawa mungkin senarai dan menghantar barang perjalanan berkaitan (misalnya tiket pesawat dan kapal pesiar perjalanan), bersama-sama dengan penginapan, di eBay hanya jika mereka dilesenkan sebagai penjual perjalanan sah mampu melakukan perniagaan di seluruh 50 negara dan mereka sendiri akan tempahan perjalanan untuk pemenang tender. listing mereka harus dengan jelas menetapkan mereka penjual California jumlah perjalanan lesen serta maklumat lesen lain yang diperlukan di negara-negara lain. Hal ini bertentangan dengan dasar eBay untuk sekutu clearinghouse perjalanan, yang tidak sebenarnya agen tempahan perjalanan sendiri, perjalanan ke senarai lelong di laman. Penjual diminta untuk memasukkan sanggahan berikut dalam semua senarai untuk perjalanan persis seperti yang muncul di bawah ini dan dalam saiz teks dan warna yang dapat dengan mudah dilihat dan dibaca oleh semua peserta lelang:

"Dengan senarai lelong ini saya mengesahkan bahawa saya adalah agen perjalanan yang sebenarnya atau pembekal perjalanan dan bukan sekutu pihak ketiga perjalanan / penginapan dalam lelang ini akan ditempah secara langsung melalui aku. Dan bukan agen luar saya juga. Mengesahkan bahawa, selain cukai kerajaan dan perkhidmatan kerajaan berkaitan lain dalam keterangan senarai sendiri, tidak akan sama sekali tidak ada bayaran tambahan, kos atau selepas pembelian lelong berkaitan dengan tempahan perjalanan di dalam senarai ini. "

Untuk perkhidmatan perjalanan selain perjalanan udara atau laut, perniagaan dan individu mungkin menawarkan sijil hadiah atau kupon yang dikeluarkan oleh pembekal tertentu perjalanan, seperti sijil hadiah untuk sebuah hotel tertentu. Mereka tidak mungkin, bagaimanapun, menawarkan keahlian kelab perjalanan atau "pilihan perjalanan" sijil. "

10. Membina sebuah kedai. EBay kedai bebas selama 30 hari pertama. Setelah itu, mereka adalah $ 9,95 per bulan. Menurut eBay, penjual Store melihat rata-rata peningkatan tambahan 25% dalam jualan 3 bulan selepas pembukaan mereka Store "Di sinilah anda boleh senarai semua barang-barang lain yang lebih tinggi harga, tapi nilai yang baik dengan kos listing rendah - di. sekitar 02 sen, daripada $ 4,80 untuk item lebih daripada $ 500. Lelong dan Harga Tetap listing anda muncul di eBay Store serta di Search eBay dan Listing. kedai ini membolehkan anda untuk membaca dengan teliti pembeli item lain anda di samping item lelong anda.