Friday, March 11, 2011

Rahasia Kekuatan eBay Lelong Tajuk

Saya mendapatkan email dari pembaca yang sering newsletter saya bertanya-tanya mengapa pelelangan eBay mereka tidak bekerja.

Anda mungkin mempunyai laman keterangan lelong paling cemerlang dengan satu set gambar yang hebat menawarkan item hebat pada harga yang luar biasa. Tapi menunjukkan counter halaman setelah tujuh hari dari lelong anda bahawa itu hanya dilihat oleh 3 orang. Apakah yang terjadi kepada lelong anda?

Jika sudah, saya selalu bermula pada titik yang sama. Tajuk lelong.

Dalam 99% kes, alasan untuk melihat nombor rendah adalah bahawa judul lelong anda tidak cukup pintar.

Ini adalah beberapa fakta. Pada akhir senarai kecil ini anda akan memahami kekuatan rahsia judul lelong eBay:

a) 79 juta kali setiap hari pembeli menggunakan kotak carian eBay untuk mencari item di mana mereka tertarik.

b) sistem carian standard eBay mengambil kata-kata carian kekunci yang ditekan, dan membandingkannya dengan tajuk-tajuk dalam database 10 juta lelong. (Nota ini tidak membandingkannya dengan sub-tajuk, keterangan atau lelong)

c) Jika suatu judul lelong tidak mengandungi kata-kata disesuaikan kedalam kotak carian, lelong tidak akan mendapatkan semula dalam senarai carian. Dan itu lain dari 79 juta carian anda sudah dijawab di!

d) Jika lelong tidak dikembalikan dalam senarai carian, tidak dapat diklik untuk memiliki gambaran lelong dilihat.

Jadi, seluruh sistem carian eBay default bergantung pada pencocokan kata kunci dengan judul lelong. Dan itulah kekuatan rahsia judul lelong. Jika tajuk anda mengandungi kata-kata yang pembeli pencarian di atas, lelong anda akan dikembalikan masa dan kembali lagi dalam senarai carian.

Sebenarnya, itu tidak cukup segalanya. Katakanlah anda ingin membuat lelong baru. Tajuk lelong anda mempunyai tiga fungsi:

1) Untuk mengandungi kata kunci. (Nombor satu dalam senarai ini kerana alasan anda sekarang tahu!)
2) Untuk memujuk pembeli untuk mengklik ke laman keterangan anda lelong
3) Untuk menyampaikan apa yang item

Untuk menentukan kata kunci yang akan digunakan, anda perlu berfikir seperti pembeli. Kata-kata apa akan digunakan oleh orang yang tertarik dalam mencari item seperti anda? Pada tahap ini, hanya daftar mereka. Jangan meletakkan kata menjadi kalimat belum. Menghabiskan masa selama yang anda inginkan pada latihan ini. Semakin berkesan anda dengan ini, kecil kemungkinan anda mempunyai salah satu lelong mengantuk yang jarang mendapatkan pengunjung.

Setelah berdaftar sebagai kata kunci sebanyak yang anda boleh memikirkan, anda perlu memutuskan yang paling kuat. Ingat, anda hanya mempunyai 55 aksara untuk tajuk lelong berharga anda.

Mengambil kata kunci anda yang terbaik, kini anda membuat judul lelong anda. Ini bukan ujian Bahasa Inggeris, sehingga tidak masalah jika tidak mengimbas seperti kalimat.

Anda boleh menambah perkataan kuasa atau dua jika anda telah ruangan. Dengan ini saya maksudkan kata-kata seperti yang menakjubkan, edisi terhad, unik, langka, baru, satu-off, eksklusif, khas, dll dramatik ini adalah kata-kata yang dapat mempengaruhi pembeli untuk mengklik ke keterangan lelong anda. Mereka tidak akan dicari oleh pembeli, jadi gunakan mereka hemat. Untuk alasan yang sama, saya tidak menganjurkan penggunaan "pintar" kata-kata seperti k l @ @ atau w0w!

Akhirnya, lakukan kata-kata dalam tajuk anda menyampaikan apa yang item? Jika demikian, itu saja. Anda telah membuat judul lelong kuat dan menarik. Dan buku anda akan muncul lebih sering dalam senarai carian kembali. Dan, seperti yang anda tahu, itu kuncinya!

Jika anda boleh mendapatkan lelong anda muncul lebih sering dalam senarai carian kembali, lebih banyak pembeli akan melihat halaman lelang keterangan anda. Semakin banyak orang yang mengunjungi laman lelong keterangan anda, semakin besar kemungkinan anda untuk membuat jualan pada harga yang boleh diterima.

Sekarang anda mengetahui kekuatan rahsia, mengapa tidak membuat judul baru hari ini untuk salah satu lelong anda? Jika anda lakukan, percayalah anda akan mendapatkan bahagian yang adil anda dari 79 juta carian sehari-hari eBay.