Friday, March 11, 2011

Mengoptimalkan ™ AdSense dengan Kelakuan Pengguna

Jika surfer web berperilaku semua sama, jika ada pola ketat dalam perilaku pengguna, tidak akan semua Penerbit berada di sebuah pantai cerah sekarang, dengan koktel mewah berwarna, worring bukan tentang hal-hal pengoptimuman AdSense ™?

Web perilaku pengguna bergantung pada dua kumpulan utama dari pembolehubah: satu pengguna berkaitan dan satu laman web yang berkaitan.

A) User-berkaitan Variabel Kelakuan

Meskipun orang bereaksi sangat berbeza pada pelbagai stimulus, kita dapat mengenal pasti beberapa keanehan khusus untuk surfer web. Perilaku jauh seperti milik anda. Adakah anda dianggap menonton tindakan anda sendiri sambil berselancar di web? Ini mungkin membantu jika anda ingin meningkatkan daya tarikan laman anda untuk pembaca, terutama jika anda menjual sesuatu atau jika anda ingin pengunjung anda untuk mengklik iklan anda.

Beberapa kumpulan pembolehubah yang mempengaruhi kelakuan pengguna boleh dikenalpasti:

* Komponen-komponen daripada proses mental yang terlibat ketika mencari dan browsing di Internet: perhatian, kesedaran, Bahasa, citra mental dll
* Kelakuan websurfers dipengaruhi juga oleh pendekatan subjektif mereka untuk hal-hal, yang ditentukan oleh ciri-ciri temperamental, seperti suasana hati, kesabaran dan tujuan mereka dan tingkat bunga.
* Selain itu, pengguna bertindak berbeza berbeza-beza dengan cara yang digunakan mereka untuk web surfing.

Mari kita lihat bagaimana kita boleh men-tweak website kami untuk menukar ini untuk keuntungan kita (dan menukar pengunjung menjadi "Clickers"):

1. Proses mental

Perhatian - The web designer membuat alat untuk perhatian pembaca langsung '. Sebuah desain sederhana, tanpa beban yang tidak perlu akan menghalang pembaca agar tidak terganggu oleh elemen-elemen penting. Penempatan iklan harus dilakukan secara strategik, di tempat yang mustahil untuk mengabaikan (disarankan di perenggan pertama, biasanya di daerah atas-kiri). Gambar dan grafik yang dianggap perhatian tangan-tangan dan juga akan dipertimbangkan saat memilih penempatan iklan anda.

Kesedaran - Ini adalah topik yang sangat dipertikaikan. Pendapat berbeza pada kesedaran pembaca iklan '. Beberapa mempertahankan bahawa semakin dicampur ke dalam kandungan, semakin baik, yang lain mengatakan bahawa format ini akan mendorong pembaca perasaan "ditipu" ke dalam mengklik iklan, yang mereka membenci. Saya cenderung untuk mengatakan bahawa campuran-di iklan bekerja hanya untuk iklan yang sangat tepat sasaran, yang datang secara alami seolah-olah milik kandungan. Posisi iklan di luar kawasan kandungan akan berkesan terutamanya dengan iklan yang membina kesedaran jenama, berdasarkan tayangan gambar.

Mental Imagery - Sekali lagi, desain, menyenangkan berantakan, seimbang melihat laman menyumbang persepsi positif halaman dari sebahagian dari pembaca dan untuk keadaan yang lebih terbuka fikiran. Tata letak profesional penting. Ini menginspirasi kepercayaan, orang tidak mahu membeli dari mana-mana perniagaan halaman belakang.

2. Subjectiveness

Kesabaran - Peraturan emas: tidak menyalahgunakan kesabaran pembaca anda (kerana mereka biasanya tidak mempunyai satu)! Web halaman harus memuatkan cepat, iklan tidak harus ditempatkan dalam cara pembaca 'dan harus dijaga nombor yang masuk akal.

Tujuan dan Mood - Adakah lebih berkaitan dengan topik laman anda dan jenis kandungan yang anda terbitkan. Ideanya adalah bahawa tujuan pengguna dan suasana hati dapat dipengaruhi oleh copy.

Tingkat Bunga - Selain relevan, kandungan yang bagus, yang menjawab soalan, minat pembaca dipengaruhi oleh penglibatan dan interaksi. Jaga pembaca anda terlibat, mengintegrasikan iklan anda ke persekitaran interaksi: ini akan bekerja keajaiban pada RKPT anda.

3. Pengguna Darjah Acquaintace dengan Web Surfing

pengguna cerdas Kebersihan telah mengembangkan kekebalan tertentu, seperti iklan-kebutaan. Ini kurang cenderung mengklik iklan apapun. Menyesuaikan iklan untuk jenis pembaca bererti bekerja lebih keras, hasilnya harus iklan dari perkaitan tinggi (! Dan teks iklan yang luar biasa), dengan aspek sebagai berhampiran dengan sisa halaman mungkin, seolah-olah mereka adalah kelanjutan alami dari anda idea. Penting! mengelakkan format default.

B) Laman web yang berkaitan dengan Variabel

Jenis halaman dan topik menarik pengunjung dengan kepentingan yang berbeza dengan pola perilaku yang berbeza.

1. Situs Type - Pembaca vs Browser

Adakah pengunjung adalah "pembaca" atau "scanner / pelayar" juga bergantung pada jenis laman - kandungan dan topik. Umumnya, pembaca tetamu biasa sementara "scanner" adalah orang-orang yang mencari maklumat dan tidak akan menghabiskan masa terlalu banyak di halaman yang sama. Situs topik dan kandungan yang paling kali faktor dalam membawa lebih "unik" atau pengunjung lebih teratur. Walaupun bukan sebagai peraturan, ini berlaku untuk banyak halaman:

Situs Menarik Pengunjung Unik - Ini adalah halaman kebanyakan komersil, halaman kandungan. Statistik mengatakan bahawa pelawat unik lebih cenderung menjadi Clickers anda, untuk pembaca rutin lebih digunakan untuk melihat halaman anda dan iklan anda. iklan kontekstual bekerja baik dengan laman web tersebut. Jika anda menuju pelawat unik, membuat halaman anda "SE-ramah". Mereka datang terutama dari enjin carian dan dikatakan "pra-kelayakan" Clickers. Jadi, usaha anda harus diarahkan pada kata kunci dan frasa kata kunci pengoptimuman. ideal akan pergi di luar teknikal, iaitu mencari tahu apa yang paling anda cari untuk kata kunci di kawasan anda keasyikan dan cuba untuk mencari tahu mengapa hal ini popular, cubalah untuk mencari pola perilaku. Hal ini dapat dicapai dengan statistik dan analisis. Cari tahu beberapa ceruk di kawasan anda dan perilaku pengguna adalah dalam diri mereka - iaitu, senarai carian dan kemudian melihat apa yang pelanggan inginkan. Hal ini akan menyelesaikan teka-teki anda dan memberi anda petunjuk yang tepat terhadap apa yang terbaik untuk laman anda. Perlu diingat: sebahagian besar pelawat unik "pelayar". Gunakan penempatan iklan dan teknik kustomisasi iklan yang berlaku terbaik untuk jenis pengguna.

Situs dengan Pengunjung Reguler - Ini adalah sebahagian besar forum, blog dan bahagian berita (walaupun berita di suatu tempat di antara). Jika anda mempunyai halaman dengan banyak bookmark, yang menarik khususnya pengunjung berulang, maka baik anda akan sangat imajinatif dengan mengkustomisasi iklan anda dan mencari cara baru untuk minat pembaca anda ke dalam menekan, atau jika tidak terjadi, sebaiknya menggunakan iklan berasaskan CPM. bulding Brand / penguat iklan bekerja lebih baik dalam hal ini.

2. Berkaitan dengan tema Tapak Mood Visitor's dan Objektif

Komersial Situs - Situs menjual dan mempromosikan produk yang lebih sesuai untuk iklan BPK. Dengan khusus mereka, jenis halaman akan menarik pengunjung mencari produk-produk tertentu / perkhidmatan / peluang perniagaan. Dengan demikian, pengguna lebih dalam suasana hati membeli, sedang mencari cara untuk menghabiskan wang mereka secara menguntungkan. Ini adalah Clickers.

Kandungan Situs, Blog, Forum - Kecuali anda memasarkan produk-produk-produk tertentu, pembaca anda akan mendarat di halaman anda tanpa tujuan yang jelas dari membeli sesuatu. Namun, anda boleh mempengaruhi suasana hati pembaca anda, dan keperluan melalui cerdas, copywriting jualan-diarahkan. Anda hanya perlu tahu beberapa perkara asas yang menjual. Salah satunya adalah bahawa orang lebih cenderung membeli dari orang-orang yang mereka kenal, sukai dan percaya.

Jadi, apa yang akan membantu anda membina ini? Baik isi dan struktur. Terutama dengan laman kandungan, ini adalah masalah mendasar untuk fokus pada (tidak seperti laman-laman komersil yang lebih menumpukan pada produk). kandungan yang baik, secara profesional ditulis dan diformat untuk web, yang mengandungi maklumat yang bunga yang tinggi dan relevan untuk pembaca, dalam struktur mudah dikendalikan dan baik penargetan pada tema tertentu imperatif. Di satu sisi kepercayaan bulding bererti, langkah pertama dalam menjual. Di sisi lain, mereka akan menarik iklan yang disasarkan dengan baik, lebih cenderung minat pembaca anda.

Great kandungan akan memberikan kredit untuk pembaca anda. Setelah anda mendapatkan kepercayaan, mudah untuk mengarahkan pembaca anda: anda hanya memberikan cadangan dan hasilnya akan muncul. (Elakkan terlalu eksplisit dalam cadangan, meski - misalnya, mengarahkan pembaca terhadap mengklik iklan adalah terhadap AdSense ™ Program Dasar.)

Dengan blog dan forum, itu adalah cerita yang berbeza. Tidak semua forum dan blog yang diterima untuk AdSense ™ (atau bahkan jika diterima, mereka harus juga menguntungkan). Hanya asli, blog bertema khusus dan forum, dengan kandungan yang sangat menarik sesuai. Keadaan ini dipenuhi, forum dan blog yang sempurna sebagai sumber wang iklan - mereka memiliki apa yang sangat sulit bagi orang lain untuk mencapai: kepercayaan pembaca, suka dan penglibatan.