Wednesday, March 9, 2011

Google AdSense sendiri Tips

Google sekurang-kurangnya tertarik seperti anda dalam memiliki iklan anda berperforma baik di laman anda. Dan mereka telah pergi ke beberapa pekerjaan untuk memberikan maklumat yang anda perlukan untuk mengoptimumkan AdSense anda.

Apa yang menarik untuk saya adalah bahawa setiap orang tampaknya tidak mengganggu untuk membaca troubleshooting mereka. Dan bahkan beberapa yang, gagal untuk menerapkannya.

Yang mengatakan, anda harus menyedari bahawa hanya menggunakan isu-isu mereka tidak menjamin iklan berjaya dan CTR yang layak (Klik Melalui Rate). Berapa kali anda mendengar ini? Anda perlu menguji. Anda harus cuba alternatif dan melihat apa yang benar-benar bekerja terbaik bagi anda, pada halaman anda, dengan kandungan anda dan pengunjung anda. Uji, uji, uji lagi. Menjejaki keputusan anda, menganalisis mereka, cubalah variasi. Terlalu banyak dari kita tidak menguji. Kita mendengar mantra, tapi kami tidak melakukan pekerjaan.

Pertama, mari kita lihat apakah kita boleh mendapatkan idea tentang lokasi. (Grafik dimasukkan ke dalam artikel di laman saya atau anda boleh melihat hal itu di link Google disertakan di bawah ini) Umumnya, di atas flip, di bahagian tengah atas kandungan anda, di bawah navigasi ke atas ialah lokasi terpanas. Tidak langsung di bawah yang baik tetapi tidak cukup sebagai panas. Dalam sidebar kiri, ke kiri akan kandungan utama atau di bawah kandungan utama juga baik. Sebahagian besar lokasi lain umumnya lebih sejuk.

Sekali lagi, anda perlu menguji dan anda perlu mempertimbangkan perilaku pengguna anda - dan perilaku mereka mungkin berbeza-beza pada halaman yang berbeza dengan berbagai macam kandungan. Google menyarankan bahawa dalam beberapa kes, seperti artikel, lokasi terbaik dapat di akhir artikel. Untuk kutipan Google, "Ini hampir seperti jika pengguna selesai membaca dan bertanya pada diri sendiri, Apa yang boleh saya lakukan selanjutnya?" Nah iklan disasarkan yang relevan di sana dapat memberikan jawapannya.

Jangan membabi buta menganggap bahawa menempel sebuah persegi panjang besar dan bagus di tengah atas flip akan melakukannya. Mungkin, namun bergantung pada kandungan anda, mungkin mengganggu atau ketidakselesaan pengguna anda.

Pengguna cenderung untuk fokus pada kandungan, navigasi dan grafik tahap yang lebih rendah. Posisi iklan anda berhampiran elemen ini akan sering bekerja dengan baik - jika iklan tersebut disasarkan untuk keperluan Anda pengunjung.

Tiga besar Pemain antara format iklan Google adalah persegi panjang 336x280 besar, persegi panjang inline 300x250 dan 160x600 skyscraper lebar. Google melaporkan bahawa format yang lebih lebar cenderung lebih baik daripada yang lebih tinggi. Salah satu alasan mungkin bahawa ini adalah, mungkin, lebih mudah untuk membaca kerana mereka mempunyai jeda baris lebih sedikit dan memerlukan gerakan mata kurang. Tapi, anda perlu menggunakan format yang sesuai dengan laman anda dengan baik. Sekali lagi, anda perlu menguji, tetapi mengulangi laman anda agar sesuai dengan format iklan tertentu tidak mungkin menjadi alternatif yang masuk akal dan anda mungkin mendapati bahawa format yang berbeza benar-benar mendapatkan keputusan yang lebih baik.

Sekarang kita datang ke warna. kebijaksanaan konvensional mengatakan bahawa warna yang cenderung untuk menyatu dengan kandungan anda berbuat lebih baik. Beberapa pergi sejauh yang menunjukkan bahawa warna yang membuat iklan kelihatan seperti sebahagian daripada kandungan yang terbaik. Secara peribadi, saya fikir siapa pun benar-benar percaya iklan tersebut adalah sesuatu tetapi iklan, tapi siapa yang tahu. Google menyarankan bahawa anda mungkin mendapati bahawa warna yang menonjol dari kandungan anda berbuat lebih baik - atau mungkin sebaliknya. Ini adalah benar-benar suatu daerah di mana anda perlu menguji skema warna alternatif. Pergi dengan kebijaksanaan konvensional biasanya bekerja cukup baik, tetapi tanpa ujian anda boleh meninggalkan banyak wang di atas meja.

Google membolehkan anda untuk memiliki sehingga tiga unit iklan dan satu unit link pada halaman anda. Jika anda mempunyai laman dengan banyak teks, hanya boleh menggunakan unit iklan kecil atau berada dalam relung dengan inventaris iklan yang besar, beberapa unit boleh menjelaskan. Perlu diketahui bahawa cara penyajian iklan kerjanya adalah nilai yang lebih tinggi iklan dihantar ke blok unit iklan pertama ditemui dalam kod anda. Sentiasa pastikan bahawa unit iklan pertama dipaparkan di lokasi terbaik (yeah - test). Anda ingin membayar iklan lebih tinggi berada di lokasi panas utama pada halaman anda. lokasi melemah boleh mendapatkan iklan harga lebih rendah. Dan jika tidak sedia, maka tidak akan memaparkan kecuali anda telah menyertakan URL iklan pengganti dalam kod Google anda. Untuk memaksimumkan pengewangan anda harus termasuk URL iklan pengganti, terutama jika anda menempatkan beberapa unit di laman. Global URL iklan pengganti juga menghilangkan kemungkinan yang dilayani ILM (Iklan Layanan Masyarakat). It's real estat anda, memaksimumkan keuntungan anda.

Tidak ada di sini adalah rahsia. Kecuali dengan menggunakan URL iklan pengganti, semua maklumat ini boleh didapati daripada Google halaman Tips Pengoptimalan - http://www.google.com/support/adsense/bin/static.py?page=tips.html. Anda boleh membeli buku dan kursus, melawat forum lusin dan, pada akhirnya bermuara pada apa yang pengunjung anda lakukan di laman anda. Yang terbaik yang bisa anda dapatkan adalah panduan umum. Ini bermakna rata-rata hasil atas halaman banyak, banyak jenis kandungan. Jika anda serius tentang melakukan apapun yang anda boleh untuk keuntungan anda benar-benar mengoptimumkan AdSense, hanya ada satu hal yang harus dilakukan - test. Apakah itu AdSense, opt-in, menyalin, berita utama - apa-apa dengan keputusan yang terukur yang anda boleh menjejaki - maka cara untuk memperbaiki adalah untuk menguji dan terus menguji.