Friday, March 11, 2011

The Fenomena Lelong

Lelong online seperti eBay telah benar-benar semakin popular selama beberapa tahun terakhir. Dan sangat mudah untuk memahami mengapa. Dari perspektif pembeli apabila anda menelusuri eBay anda boleh mencari apa sahaja anda mungkin cari. Dari koleksi untuk pakaian, dari mobil ke ganjil dan aneh. Ini disenaraikan untuk lelong di eBay. Dan dari sudut pandang penjual jika anda mempunyai sesuatu yang layak jual, anda terikat untuk mencari pembeli untuk itu di eBay.

Sebagaimana dijelaskan dalam "eBay Marketing Wholesale SourcePak" buku saya eBay adalah komuniti ahli yang boleh membeli / menjual barang secara tempatan, kebangsaan dan antarabangsa. Dan sementara eBay mempunyai lebih dari 100 juta ahli jarang ada masalah yang nyata antara pembeli dan penjual. Saya percaya banyak daripada ini boleh disebabkan oleh umpan balik eBay. Komen adalah di mana pembeli dan penjual boleh meninggalkan komen pada pengalaman mereka dengan satu sama lain. Apakah ini adalah seorang yang baik atau transaksi yang buruk, anda boleh membacanya di umpan balik. Sekarang aku tidak akan membawa anda untuk percaya tidak ada masalah sama sekali, kerana itu tidak akan benar. Tapi semua dalam segala hal berjalan dengan sangat lancar.

Harris Poll melakukan tinjauan mengenai lelong online yang saya temukan cukup menarik.
43% peserta mengatakan bahawa mereka tawaran pada lelong online mencari barang murah, 23% mengatakan mereka sedang mencari sulit menemukan barang-barang dan 21% sedang mencari koleksi.

Ketika sampai seberapa yakin pembeli berada di menerima pembelian mereka, 54% yakin dan 40% sangat yakin mereka tidak mempunyai masalah menerima produk mereka. Ini berbanding hanya 1% yang tidak percaya diri.

51% dari mereka yang disurvei mengatakan mereka selalu, semak umpan balik sebelum membeli dari penjual dan 36% mengatakan mereka biasanya. Hanya 3% mengatakan bahawa mereka tidak pernah menyemak. Aku harus percaya bahawa 3% adalah pemula.

Sebuah kekalahan 83% peserta mengatakan mereka telah menawar dan membeli item. Dengan 51% mengatakan nilai rata-rata produk yang dibeli naik menjadi $ 50,00. 24% mengatakan nilainya adalah $ 51. - $ 100. dan 21% mengatakan $ 101. - $ 500.

66% dibayar untuk barang-barang mereka dengan cek peribadi, cek kasir atau money order ke penjual. Sedangkan 44% dibayar dengan kad kredit menggunakan bayaran perkhidmatan pihak ketiga yang terdapat di lelong. Dan 59% mengatakan mereka belum pernah mengalami masalah dengan pembelian mereka.

Memandangkan eBay baru-baru ini melaporkan 14870000000 $ dalam jualan barang dagangan tahunan, ada umumnya sangat sedikit masalah antara pembeli dan penjual. Itulah salah satu alasan eBay membuat yang hebat Home Based Business.