Friday, March 11, 2011

Enam Langkah Menuju Sukses Membeli di Lelong eBay

Membeli di eBay bisa sangat bermanfaat, baik dalam hal mampu mengambil barang-barang murah atau untuk berburu untuk sukar untuk mencari item. Walaupun umumnya pengalaman yang baik, ada beberapa kejadian di mana hal-hal buruk bisa salah. Tips ini, berdasarkan pengalaman selama tujuh tahun terakhir, akan membantu untuk mengelakkan beberapa perangkap yang berpotensi.

1. Memanfaatkan pelbagai alat yang disediakan di eBay untuk memastikan target harga item anda tertarik Cara mudah untuk melakukan ini adalah untuk 'carian' untuk item selesai.

2. Sentiasa periksa bahawa tidak ada bayaran tersembunyi yang berkaitan dengan murah potensi anda. Ini mungkin mungkin termasuk kos ongkos kirim tidak ditentukan tidak ditentukan, atau bayaran paypal dibebankan kepada pembeli. Jika ragu e-mail pembeli dan jika anda tidak mendapatkan respon maka jangan tawaran. Ingat bahawa ketika membeli dari kos ongkos kirim luar negeri boleh menjadi signifikan dibandingkan dengan harga barangan dan juga untuk item yang lebih mahal anda mungkin dikenakan bayaran duti cukai.

3. Check out umpan balik penjual. Anda harus bertujuan untuk membeli dari penjual dengan umpan balik dari sekurang-kurangnya 98 peratus - jika kurang dan anda tertarik untuk item membaca komen umpan balik untuk memuaskan diri sendiri bahawa pembeli menyediakan perkhidmatan yang baik. Secara khusus, membaca posting umpan balik neutral dan negatif untuk mencuba bekerja di luar apa yang mungkin telah salah dengan transaksi sebelumnya.

4. Jangan terbawa dan akhirnya tawaran lebih daripada perlu atau ingin. Beberapa item yang sangat sering muncul di eBay dan mungkin patut menetapkan diri limit dan menunggu seterusnya ikut.

5. Jika anda menemukan anda sering sedang dlm pada saat terakhir, pertimbangkan untuk menggunakan perisian sniping yang boleh anda gunakan untuk secara automatik mengajukan tawaran dalam beberapa detik terakhir lelang.

6. Bila memungkinkan, gunakan Paypal untuk membayar barang di eBay. Para penjual mendapatkan bayaran mereka dengan cepat, dan ada peringkat perlindungan bagi pembeli jika ada yang salah. eBay (via My eBay) menyediakan sejumlah alat untuk memantau kemajuan pada transaksi anda.