Wednesday, March 9, 2011

Cara Cari Produk Terpopuler untuk Menjual di eBay

Kebanyakan orang yang menjual di eBay ingin berada dalam kedudukan jual sangat dicari item. Tapi bagaimana anda tahu mana produk adalah orang-orang yang permintaan tinggi?

Anda mungkin tidak menyedari hal itu, tetapi eBay itu sendiri mempunyai beberapa cara bagi anda untuk menentukan apa tersebut sudah! Bahkan eBay memberikan anda empat cara untuk melakukan ini.

Data Sementara ini hanya terdapat di ebay.com, bergantung pada kategori di mana anda beroperasi, maklumat telaga mungkin menarik tidak peduli negara yang laman eBay yang anda gunakan.

Produk Dalam Permintaan

Dalam bahagian ini Penjual Tengah, anda akan menemui masing-masing kategori utama berdaftar. Jika anda tatal ke bawah, anda akan melihat setiap bidang media ada pos In Demand. Jika anda klik ini, anda akan melihat apa yang item yang paling popular saat ini dalam kategori tertentu. Untuk melihat Permintaan Di halaman, pergi ke http://pages.ebay.com/sellercentral/sellbycategory.html

Hot Produk oleh Laporan Kategori

eBay menghasilkan laporan bulanan yang disebut "Produk Hot berdasarkan Kategori" laporan. Laporan ini mengandungi senarai kategori yang paling cepat berkembang di eBay untuk bulan sebelumnya. Penjelasan untuk apa eBay menganggap "panas" boleh sukar untuk difahami pada bacaan pertama. Hal penting adalah bahawa kategori yang dipaparkan adalah yang mana pembeli permintaan untuk item di bawah kategori tersebut tumbuh paling cepat. Laporan ini adalah fail PDF. Anda boleh melihatnya pada pelayar anda, atau men-download dan membukanya dengan Adobe Reader. Pergi ke http://pages.ebay.com/sellercentral/whatshot.html dan pilih "Produk Hot dengan Kategori" dari menu di sebelah kiri.

eBay Pulse

Ini adalah kawasan di eBay di mana anda dapat mencari "snapshot harian trend saat ini, mengambil panas, dan hal menarik di eBay". Dengan Pulse eBay anda boleh mendapatkan maklumat ini dengan kategori, atau di eBay.com secara keseluruhan. Pergi ke http://pulse.ebay.com/ untuk melihat Pulse eBay dalam tindakan.

Kalendar merchandising

eBay mempromosikan kategori tertentu pada halaman rumahnya setiap bulan. eBayers Savvy tahu bahawa hasil rumah paparan halaman lebih tertarik pada kategori tersebut. Untungnya, berkat eBay Merchandising Kalendar, anda boleh mengetahui sebelumnya kategori yang akan ditunjukkan dalam setiap bulan. Dengan demikian anda dapat dipersiapkan dengan item lelong sesuai, bersedia untuk mengambil keuntungan dari lalu lintas meningkat dalam kategori ini. Pergi ke http://pages.ebay.com/sellercentral/calendar.html untuk melihat Merchandising Kalendar saat ini.

Saya berharap hal ini wawasan perkhidmatan eBay membantu dalam menjual anda.