Wednesday, March 9, 2011

Bagaimana penipu mencuri wang dari pembeli eBay? Kes Saya

Seseorang menggunakan orang lain sebagai sebuah perantara.

Cuba bayangkan: Anda ingin membeli laptop yang cepat dan moden tetapi anda melihat bahawa di kedai-kedai runcit dan superstore internet itu kos tan wang. Mana anda akan pergi? Benar! Anda akan disambungkan ke Internet; memulakan pelayar kegemaran anda dan taip "www.ebay.com".

Anda mencari laptop di sana dan anda seperti harga, anda berfikir: "Oke Ini kesepakatan yang sangat baik aku akan memenangi lelang ini.!!" Dan kau menang.

Anda menulis untuk penjual dan bertanya bagaimana caranya untuk membayar. Penjual menjawab bahawa anda perlu menghantar order wang kepadanya. Kemudian anda menghantar tempahan wang dan ... apa-apa. Anda cuba untuk contact dengan penjual, namun tak ada balasan mesej anda.

Anda menggunakan eBay untuk mendapatkan maklumat penjual. Apa neraka!? Saya menghantar wang untuk orang lain! Anda panggilan kepada penjual dan mendapati bahawa dia tidak tahu apa eBay. Seseorang menggunakan kad kredit untuk pendaftaran.

Anda mencari nombor telefon seseorang yang telah menerima order wang anda. Anda menyebut padanya dan belajar bahawa dia hanya menerima tempahan wang atas nama syarikat luar negeri.

Dia tidak tahu apa eBay juga. Heck! Anda ingin wang anda kembali! Tapi itu sangat bermasalah ...

Seperti yang saya tahu itu tidak mungkin!

Apa yang anda belajar dari itu?

Sebelum tawaran pada lelong:
- Lihat bahagian laman pembayaran. Jika penjual menerima tempahan wang dan cek kasir 'hanya ketika itu scam 95%. Komen artinya hampir tidak ada. Saya akan menjelaskan nanti.

- Tanyakan pada penjual untuk diri nombor telefonnya dan membuat panggilan untuk memastikan bahawa penjual adalah orang yang nyata yang menjual item.

- Jika penjual adalah menolak atau menghindari untuk menghubungi anda melalui telefon meminta perkhidmatan escrow eBay. Gunakan hanya escrow eBay! Jangan percaya syarikat lain.

- Jika anda membayar penjual dengan http://www.PayPal.com selalu semak bahawa nama penjual yang sama seperti di eBay. Jika berbeza itu scam 95%.

- Jika anda mencapai penjual melalui telefon dan dirundingkan dengan dia tentang kaedah pembayaran yang anda boleh mengajukan tawaran pada lelong dengan selamat.

Beberapa pengetahuan lanjutan:

Aku berkata awal bahawa maklum balas tidak ada artinya. Mengapa?

Kerana scam beberapa seniman membeli akaun eBay dengan rating umpan balik yang tinggi.

Mereka membeli dari hacker yang memotong akaun pengguna undang-undang 'dan tidak aktif untuk piutang jangka masa yang lama. Ini juga berlaku untuk akaun PayPal.

Dan mengapa anda harus percaya perkhidmatan escrow eBay hanya? Kerana rippers menjalankan halaman escrow palsu dan cuba untuk menipumu off.
laman Bagi mereka kelihatan sangat halus. Anda akan melihat sebuah desain profesional dan nama domain yang besar. Tapi ... itu hanya palsu, bertujuan untuk mengambil wang anda dan jalankan.

Sangat sering perkhidmatan tersebut meminta anda untuk memindahkan wang ke akaun bank luar negeri atau akaun e-gold.

INGAT BAHAWA BAHAGIAN BESAR DARI ARTIS SCAM SAJA JANGAN LAKUKAN LANGKAH BERIKUTNYA JIKA ANDA AKAN TANYAKAN UNTUK escrow EBAY OR CALL TELEFON. Saya TAHU TI, KARENA AKU the Ripper bersara.