Thursday, March 10, 2011

Anak-anak dan Pemasar Online

Saya yakin banyak pemasar online punya anak dan mereka sering datang ke meja saat anda sedang online sibuk bekerja untuk mengajukan soalan seperti "apa yang kamu lakukan ayah / ibu" dll


Berapa banyak dari kita benar-benar mengatakan kepada mereka apa yang kita lakukan atau lebih baik lagi menunjukkan kepada mereka?


Saya telah bersalah menjadi "sibuk" untuk menjawab soalan atau mengatakan tidak sekarang ayah sedang sibuk.


Semua ini berubah pertama kalinya saya benar-benar mengambil masa untuk menjelaskan kepada anak saya persis apa yang saya lakukan.


Putri saya mempunyai beberapa "cabaran" bahawa saya tidak akan masuk ke sini tetapi hasil dari saya menjelaskan sedikit apa yang saya lakukan dan mengapa dia telah tidak kurang dari inspirasi kepada saya.


Dia mengambil minat dalam hal pemasaran yang menyeluruh, terutama bertanya-tanya mengapa orang membeli sesuatu dan apa yang membuat mereka membeli satu item, bukan yang serupa.


Kami mempunyai banyak perbualan tentang hal ini dan melihat banyak produk dan iklan, mulai dari tv, ebay, halaman dalam talian dan bahkan wso di forum. Kami telah membahas Krismas dan mengamati transformasi kedai dan iklan tv selama musim liburan.


Dia telah belajar banyak tentang.


* Integriti dan kejujuran dalam mempromosikan produk dan banyak berbagai cara untuk mendapatkan perhatian penonton.


* Bagaimana seorang pembeli yang merasa tertipu atau menipu tidak akan kembali dan akan memberitahu orang-orang yang mereka kenal untuk tidak membeli dari anda.


* Ingin kumpulan "- ia duduk di samping saya ketika saya mendaftar untuk forum Alliance dan menyaksikan langsung bagaimana membina menjangkakan dan eksklusif boleh bekerja.


* Jual sesuatu yang anda sukai - bagaimana hal itu tidak akan kelihatan seperti bekerja dan anda mungkin akan mempunyai peluang yang lebih baik kejayaan saat ghairah anda miliki untuk acara produk melalui.


Segera semua perbualan malam ini dan pelajaran menyebabkan Stephanie menginginkan website sendiri untuk menjual sesuatu dari.


Pertama dia perlu wang untuk melancarkan situsnya. Pada saat itu saya adalah seorang penjual kuasa aktif di ebay. Kakaknya sedikit Thomas James benar-benar menjadi Bionicles (mainan) dan selalu meluncur ebay mencari kesepakatan tentang Bionicle terbaru. Suatu malam kami di Wal-Mart, dan seperti biasa di bahagian Bionicle dengan Thomas. Mainan kecil itu pada menjual kurang daripada setengah harga. Stephanie menyarankan bahawa kita boleh membeli mereka dan menjualnya di ebay. Kami tidak, kami membeli mereka semua dan menjual hampir semua daripada mereka di runcit atau di atas. Dia membantu merancang iklan dan menyarankan berpose beberapa keluar dari kotak untuk gambar dan terlibat dalam desain iklan lelong. Cukup dibuat untuk memulakan website-nya. Lebih ebay mengikuti lelang untuk meningkatkan beberapa lagi dolar.


Setelah beberapa perbincangan Stephanie memutuskan apa yang dia ingin situsnya untuk menjadi sekitar.


Dia memutuskan:


* The niche haiwan kesayangan - kawasan dia pasti bergairah tentang (tiga anjing, hamster, marmut, ikan dan kura-kura membuat rumah-rumah mereka dengan kami).


* La mengambil keluar beberapa label produk swasta dan produk klik bank untuk mempromosikan.


* Dia memilih nama domain freepettips.com


* Ia membeli laman web untuk menggunakan titik permulaan untuk laman (dia mengambil keluar dari ebay seharga $ 25). Anda boleh melihat anak di sini. http://tomdean.net/Pets (tidak selesai ini hanyalah titik awal) tapi akan segera berdiri dan berjalan di domain nya.


halaman nya akan online segera dan akan merangkumi produk-produk private label tentang rawatan anjing, klik produk bank, produk hak jual kembali untuk anjing / kucing resep, artikel, adsense, dan dua-nya yang sangat pada produk ditulis untuk dia namun berdasarkan apa yang ia ingin mereka untuk memasukkan. Salah satunya adalah membeli dan merawat hamster yang lain adalah pada guinea pig dan merangkumi rancangan untuk rumah kelinci percubaan dan tempat guinea pig bermain di luar. Tentu saja aku akan menjadi orang yang menyelesaikan laman dan mendapatkannya di web tetapi konsep, pemilihan produk, desain yang dipilih dan produk-produknya semua diputuskan oleh dirinya. Fikirkan semua dia akan belajar dari proses bahawa dia terlibat dengan setiap langkah dari jalan.


Banyak grafik sendiri akan digunakan di laman web tersebut dan dalam produk. Dia pergi dari grafik mewarnai dengan crayon (ghairah yang lain) untuk menggambar mereka dalam program cat menggunakan tetikus pena yang ia dibeli dari hasil ebay nya.


Semua ini dari ayah hanya menjawab beberapa soalan dan memutuskan untuk tidak mengatakan "Aku sedang sibuk sekarang".


Saya tahu kita semua sibuk dan stres terutama ketika laman web yang tidak berfungsi atau mailing terkini anda tidak berbuat banyak untuk anda. Namun mengambil masa beberapa ketika si kecil bertanya apa yang anda lakukan. Anda mungkin akan terkejut dengan berapa banyak mereka benar-benar tertarik dengan apa yang anda lakukan dan berapa banyak masa anda berarti bagi mereka. Anda juga akan terkejut dengan apa yang mereka dapat mengajar anda jika anda hanya mendengar.

* Anak saya adalah 11. Dia sedang mengambil kelas seni dan belajar untuk menggambar online dengan menggunakan tetikus pena kesan imej dan ms cat bersama dengan mendapatkan laman web sedia untuk memulakan.