Wednesday, March 9, 2011

Adakah anda Sudah Jenuh Pasar?

Saya baru-baru pelanggan ezine saya menawarkan hadiah percuma mudah bernilai lebih daripada empat ratus dolar. Itu adalah hak jual kembali master percuma untuk 106 produk niche (kebanyakan PDF ebooks). Beberapa ini adalah produk aku benar-benar menjual daripada beberapa website saya (atau tawaran sebagai bonus dengan produk lain).

Beberapa pelanggan diemail untuk mengatakan bahawa mereka melihat sebahagian dari produk-produk untuk dijual di Ebay atau di tempat lain. Mereka mempersoalkan nilai hadiah percuma saya menawarkan, dan bertanya-tanya apakah pasaran untuk produk ini sudah jenuh.

Pada terkini Gary tombak kerajaan's Fusion Seminar, saya membahas masalah kejenuhan pasar. Mark Joyner, Michel Fortin, Gary tombak kerajaan, dan John Carlton - semua copywriter kelas dunia - dengan cepat menunjukkan bahawa kejenuhan pasar jarang. Ini semua masalah bagaimana anda mendefinisikan pasaran anda. Markus menunjukkan kepada saya bahawa segmen pasaran saya menyasarkan adalah sebahagian kecil daripada pasaran berpotensi saya.

Adakah atau tidak pasaran anda jenuh tidak bergantung pada bagaimana anda mendefinisikan pasaran anda. Hal ini juga bergantung pada bagaimana anda mendefinisikan produk anda.

Ketika Henry Ford pertama yang dihasilkan massa Model-T, dia menawarkan ke rel kereta api. Melihat diri seperti dalam perniagaan kereta api bukan perniagaan pengangkutan, mereka tidak tertarik dalam kenderaan nya. Sekarang, banyak dari mereka rel kereta api yang keluar dari perniagaan, dan banyak kali lebih banyak barangan dan perkhidmatan yang digerakkan oleh lori di AS berbanding dengan kereta api. Jika beberapa pemilik kereta api telah mendefinisikan pasaran mereka berbeza, mereka boleh menjadi konglomerat pengangkutan sekarang ... atau mungkin mendominasi industri pengangkutan lori.

Kembali ke niche ebooks sederhana yang saya menawarkan pelanggan saya sebagai hadiah percuma. Ambil satu minit untuk menyemak mereka keluar sekarang di:
http://WillieCrawford.com/free-niche-gift.html


Aku mengambil banyak dari ebooks yang sama, dikemas mereka sebagai bonus dengan masak sendiri, dan mengamati meningkatkan jualan sebanyak $ 1400 dalam satu hari. Anda boleh melihat bagaimana saya dibundel mereka ebooks dengan produk saya yang sudah ada di sini:
http://www.chitterlings.com/cookbook.html

Saya mengambil beberapa ebooks niche SAMA sangat dan dibundel dengan produk lain. Pada masa yang sama saya tiga kali ganda harga pada produk tersebut. Penjualan meningkat 62%. Anda boleh melihat bagaimana saya dibundel ebooks ini sama di sini: http://WriteACookbook.com

Dengan 2 contoh di atas anda dapat melihat bahawa itu semua tentang bagaimana anda "PAKET" atau sekarang item daripada bagaimana orang lain banyak yang menawarkan itu.

Ini semua tentang bagaimana anda mendefinisikan pasaran anda dan apa segmen pasaran yang anda pilih untuk bersaing masuk Sebagai contoh, saya menolak untuk pasaran sebahagian besar barang saya dan perkhidmatan di mana anda berada bersaing atas dasar harga. Ebay pembeli mencari murah. Alih-alih menawarkan ebooks untuk satu dolar atau kurang, kerana banyak penjual Ebay lakukan, saya kemudian dibundel dengan sesuatu yang saya jual untuk $ 19,97, dan kemudian mengangkat harga saya menjadi $ 67.

Bersaing atas dasar harga, produk apapun, umumnya merupakan proposisi kehilangan. Anda perlu menjual lebih banyak item untuk membuat jumlah wang yang sama. Kerana anda harus berurusan dengan pelanggan lebih ketika anda bersaing atas dasar harga, anda juga akan mempunyai masalah perkhidmatan pelanggan lebih banyak. Oleh itu, anda biasanya berakhir kurang produktif pada jam. Adakah anda benar-benar ingin melakukannya?

Untuk menjawab soalan, "Adakah anda Sudah Jenuh Pasar?" ... jawapan anda akan selalu ada jika anda pasaran dengan betul. Tentukan pasaran anda, dan pakej produk anda sehingga UNIK. Maka anda tidak akan benar-benar memiliki pesaing langsung. Ini SEMUA tentang bagaimana anda pakej produk. Ini semua tentang bagaimana anda hadir item.

Sekarang bahawa anda mempunyai pola pikir yang tepat, anda harus dapat mengambil produk anda yang baru saja "mengumpul debu," repackage mereka, atau menyemak semula salinan web anda dan menjualnya seperti kacang goreng. Ini hanya memerlukan sedikit brainstorming, tapi aku baru saja menunjukkan anda bagaimana mudahnya dapat.