Tuesday, March 8, 2011

12 Produk anda TIDAK BISA Menjual Di eBay

Jutaan calon pengusaha yang ingin menjual sesuatu di ebay. eBay adalah kesempatan rumah-perniagaan # 1 di dunia sekarang, jadi banyak alam yang bersemangat untuk mencari item yang sangat menguntungkan untuk dijual kembali di eBay. Namun, penting untuk mengetahui bahawa ada item tertentu yang tidak dapat dijual. Ini adalah sedozen dari mereka ...

Beberapa item melanggar hak cipta dan benar-benar bisa mendarat penjual di penjara persekutuan:

1. Knock offs muzik, acara TV atau filem. The "bajakan" filem, misalnya, sering dibuat oleh orang yang menyelinap kamera filem menjadi filem yang baru dikeluarkan di mana mungkin, mereka mendekam di belakang tempat duduk dan membuat salinan payah. Ada pengeluaran yang besar dari barang-barang palsu di Asia di mana undang-undang AS tidak mempunyai kuasa.

2. Software dan game komputer juga boleh disalin dan jualan mereka haram oleh semua undang-undang AS.

Tentu saja, hal diatas boleh dijual jika anda mempunyai salinan yang anda beli secara sah dan tidak lagi inginkan.

3, Yang disebut "replika" pasaran untuk tas, kacamata hitam dan pakaian desainer pasti dilarang walaupun item ini sering dijual di kedai-kedai fizikal di seluruh Amerika Syarikat. Ironisnya, ketika menghadiri eBay Live In New Orleans pada tahun 2004, kami mencari kedai di salah satu pasaran yang terkenal mereka menjual tas replika yang tidak dibenarkan di eBay.

4. Malas dan penjual yang kurang jujur sering mencuri hak cipta material dari penjual lain. Hal ini terjadi pada saya berkali-kali dan eBay mempunyai program yang disebut Vero (Verified Hak Pemilik) yang akan menghapuskan menyinggung lelong, walaupun nampaknya tidak ada hukuman melekat pada penjual, yang sangat disayangkan.

5. jualan minuman beralkohol tidak dibenarkan walaupun bekas "minuman ', terutama yang anggur, mungkin dijual nilainya.

6. Rokok, cerut, tembakau tanpa asap atau kupon untuk item tersebut tidak dibenarkan di eBay.com.

Peraturan Ebay untuk tembakau Tertagih dan bekas alkohol adalah sama:

* Nilai item dalam bungkusan ditagih, tidak dalam anggur / tembakau itu sendiri.

* Penerangan listing harus menyatakan bahawa pakej belum dibuka, tapi itu benang tersebut / tembakau dalam bukan untuk dimakan.

* Kemasan tembakau tidak Tertagih harus terdapat di setiap outlet runcit, dan bungkusan mesti mempunyai nilai yang substansial melebihi harga runcit saat ini bahawa produk anggur / tembakau dalam pakej.

* Penjual harus mengambil langkah-langkah untuk memastikan bahawa pembeli koleksi ini sekurang-kurangnya 18 tahun

7. Senjata api secara ketat ditetapkan oleh undang-undang AS dan tidak boleh dijual di eBay.

8. Descramblers satelit dan TV kabel dilarang oleh Federal Trade Commission.

9. Haiwan dan produk haiwan liar tidak boleh dijual, yang merangkumi boneka burung dan bulu dari spesies yang terancam punah. Ada jualan terhad dari gading, kulit kura-kura, produk laut dan item lain yang berkaitan dengan binatang. Daerah ini cukup rumit dan setiap calon penjual harus benar-benar memahami pelbagai undang-undang sebelum terlibat dalam penjualan tersebut.

10. Event tiket mempunyai undang-undang negara-oleh-negara yang membuat kompleks jualan mereka. Beberapa negara, misalnya, melarang seseorang untuk membuat lebih daripada beberapa dolar dalam keuntungan (atau faedah sama sekali) pada jualan semula tiket. Misalnya, menyatakan undang-undang Florida bahawa tiket boleh dijual kembali tanpa lebih daripada nilai nominal ditambah $ 1. Di negara-negara tersebut, peraturan ini hanya berlaku untuk pembeli dan penjual yang berlokasi di negara yang sama sebagai peristiwa aktual, artinya jika hidup penjual di Florida, ia tidak dapat keuntungan dari penjualan tiket ke acara Florida. Namun, jika ia tinggal di salah satu daripada 39 negara-negara lain, sekatan ini tidak berlaku.

11. Senarai katalog barang bahawa penjual menawarkan untuk dijual dilarang. Products hanya secara undang-undang dijual di eBay adalah jenis ditagih, seperti Sears Roebuck tua atau Montgomery katalog Kelurahan yang memorabilia dan tidak menawarkan barang dagangan apabila dijual.

12. Raffles dan hadiah 100% dilarang. Menurut eBay, promosi tersebut sangat ditetapkan dan mungkin menyalahi undang-undang di banyak negara.

Ada jenis lain penjual barang dagangan yang tidak mungkin menjual di eBay, jadi hati-hati menyemak peraturan eBay sebelum listing apa-apa. Ini jauh lebih baik untuk mengetahui terlebih dahulu Peraturan wang belanja yang tidak boleh diperolehi kembali.