Tuesday, November 23, 2010

Mitos penghilang jerawat Membutuhkan Perubatan individu dan Lain-lain

Jika anda mempunyai jerawat, anda tahu perjanjian-setiap orang memiliki krim atau cadangan untuk membantu anda mendapatkan kulit yang jelas. Tapi bagaimana anda mitos ubat, berasingan dan cerita rakyat untuk mencari rawatan jerawat yang bekerja untuk anda? Itulah penyelidik Parker Magin ditetapkan untuk dilakukan dalam kajian berjudul, A review sistematik bukti untuk 'mitos dan salah faham' dalam pengurusan jerawat.

Magin dan rakan penyelidik dari University of Newcastle, New South Welsh, menyimpulkan bahawa doktor tidak dapat "didaktik" ketika membuat cadangan rawatan jerawat yang didasarkan pada pola makan, kebersihan dan paparan sinar matahari. Menurut Magin, rawatan jerawat harus individu.

Sementara itu, Academy of Dermatology telah menerbitkan siaran pers menggembar-gemburkan, Kebenaran Stubborn Tentang Jerawat: Mitos dan Salah faham. Walaupun artikel ini membahas sebuah survey baru-baru ini Stanford University yang menyemak mitos jerawat diadakan di kalangan orang dewasa muda, tidak menawarkan nasihat yang kukuh untuk mengamankan penangkal jerawat. Selain itu, artinya adalah paradoks.

Sebagai contoh, judul artikel Alexa Boer Kimball, MD yang merupakan pembantu profesor dermatologi di Harvard University. Dr Kimballs meringkaskan tinjauan pada jerawat dengan mengatakan "bahawa masih ada perbezaan besar antara keyakinan popular dan sokongan saintifik, namun ini tidak mengubah cara pesakit berusaha untuk merawat jerawat mereka."

komen Dr Kimballs di Mesyuarat Tahunan American Academy of Dermatology melemparkan bayangan mendiskreditkan atas penelitiannya inovatif yang bertujuan untuk fakta jerawat berasingan dari fiksyen. Hanya dua tahun yang lalu pada tahun 2003, Dr Kimball adalah sebahagian daripada sebuah kajian Universiti Stanford menyiasat pengaruh stres pada jerawat. Kemudian, Dr Kimball menyimpulkan bahawa, "peningkatan keparahan jerawat secara bermakna dikaitkan dengan tingkat stres meningkat ... sementara diri-perubahan undian dalam high diet hubungan hanya penting yang lain." Keputusan kajian ini menunjukkan bahawa hubungan antara jerawat, dan diet dan stres tidak lagi andaian tetapi surat perintah pemeriksaan lebih lanjut.

Siasatan lain bertujuan untuk Melawan mitos jerawat datang untuk Dr Loren Cordain. Cordain dan rakan-rakannya menjelajah hubungan antara diet dan jerawat dalam kajian yang disebut Jerawat vulgaris: Sebuah Penyakit Tamadun Barat. Cordain mencatatkan bahawa Kitavan Kepulauan Papua New Guinea dan pemburu-pengumpul Ache Paraguay tidak memiliki kes aktif jerawat. Hal ini membuat pertanyaan, "Jadi kenapa acne vulgaris mempengaruhi 79% sampai 95% daripada penduduk remaja di masyarakat kebaratan?"

Cordain mendapati bahawa gen sahaja tidak menyebabkan perbezaan insiden jerawat antara masyarakat non-kebarat-baratan dan moden. Faktor-faktor lain perlu memasukkan persamaan.

Jerawat boleh timbul daripada perubahan hormon, gejolak stres dan sejumlah penyebab yang lain. pertahanan terbaik anda terhadap jerawat adalah mengamati diri sendiri dan mencatat keadaan apa, makanan dan emosi memburukkan keadaan jerawat anda. Dari sana, anda boleh menggunakan rawatan diri untuk mengurangkan jerawat flare-up.