Tuesday, November 23, 2010

Berbeza Jenis Jerawat, Penjagaan yang berbeza-beza - Jerawat Cystic

Jerawat dapat berkisar pada tahap keparahan dari sejumlah relatif kecil whiteheads, ke proliferasi dari kista dan nodul, yang dapat secara fizikal menyakitkan kerana mereka secara psikologi mengganggu.

jerawat teruk kistik boleh bertahan terhadap rawatan paling, dan dalam rawatan jerawat cystic sebenarnya boleh menghasilkan kesan sampingan yang adalah sebagai meranapkan sebagai keadaan itu sendiri. Untuk banyak pesakit seperti ini jerawat Namun, menolak rawatan bukanlah suatu pilihan, jadi di sini adalah beberapa perkara yang perlu diperhatikan sebelum menjalani rawatan jerawat cystic anda.

Punca jerawat cystic adalah, seperti jenis lain keadaan tersebut, berkaitan dengan pengeluaran lebih dari minyak oleh kelenjar di kulit. Masih ada ubat yang pasti untuk salah satu jenis jerawat, dan cara-cara yang sedia rawatan pekerjaan tidak sepenuhnya difahami. Mengobati jerawat kistik boleh menjadi sukar - jerawat cystic parah biasanya tahan terhadap perlakuan topikal, dan beberapa ubat yang umum digunakan, seperti tetracycline. Cystic jerawat boleh sangat mengecewakan bagi pesakit, terutama jerawat kistik pada wanita, dan walaupun mengubati keadaan boleh kasar, biasanya, untungnya, layak akan melalui.

Alat yang paling umum dalam mengubati jerawat cystic adalah Accutane, atau isotretinoin. Walaupun ini adalah rawatan yang sangat berkesan untuk jerawat cystic parah, boleh membawa kesan sampingan yang tidak diingini. Ini adalah beberapa tips untuk membantu meringankan anda melalui rawatan anda:

Accutane mempunyai kesan yang sangat pengeringan, mengakibatkan bibir pecah-pecah dan mata kering. Anda mungkin ingin memastikan bahawa anda membawa lip balm yang berkesan dengan anda bila-bila masa selama perubatan, dan kenalan pemakai kanta mungkin akan lebih selesa untuk kembali ke mengenakan kacamata selama rawatan.

Accutane juga boleh menyebabkan nyeri otot - sukan ringan dapat membantu, namun pastikan bahawa anda berehat secara teratur juga.

Accutane boleh mempunyai kesan buruk pada kadar kolesterol anda dan menyebabkan pengeluaran enzim hati yang abnormal. Accutane juga boleh menimbulkan perasaan depresi. Lapor setiap perubahan dalam suasana hati anda atau kesihatan umum anda untuk langsung doktor anda.

Accutane boleh mempunyai kesan yang sangat merosakkan pada janin yang sedang berkembang, kerana itu anda TIDAK HARUS hamil ketika mengambil ubat ini. Pastikan bahawa anda menggunakan alat kontrasepsi sama sekali masa selama rawatan anda.

rawatan jerawat Cystic diragukan lagi boleh menyebabkan kesan sampingan tertentu, tapi ini semua harus mereda selepas rawatan selesai. Dan untuk ramai pesakit yang telah menyelesaikan rawatan, hasil yang indah telah layak itu.