Sunday, November 21, 2010

Apa saja yang Penting untuk Sukses di Bisnis

Perniagaan jika tempoh di dunia saat ini! Kebanyakan perniagaan kecil muflis atau ditutup tiba-tiba dalam tempoh lima tahun pertama. Selama lima tahun ke depan banyak sisa juga "berkemas" kedai dan mengunci pintu mereka. Mengapa begitu banyak perniagaan gagal?

Alasan terletak pada tiga bidang utama. Mereka persekitaran yang berpengaruh boleh diberi label peribadi, pelanggan, dan operasi.

Personal Sphere berkaitan dengan motivasi peribadi pemilik untuk memulakan perniagaan. Contohnya, jika pemilik ingin memulakan perniagaan mereka sendiri, tetapi tidak bersedia membuat pengorbanan yang diperlukan untuk membuatnya berkembang, maka mereka berada dalam kedudukan yang kurang menguntungkan bila dibandingkan dengan pengusaha termotivasi lain. Ketika perniagaan mula untuk pertama kali sering tidak mempunyai banyak wang. Pemilik diwajibkan untuk mengorbankan masa, wang, dan kebahagiaan untuk berjaya. Jika anda tidak boleh melakukan itu, tidak mungkin bahawa perniagaan seperti itu akan berkembang. Banyak pemilik kali pikir mereka boleh mengatasi kesulitan tapi setelah kebaruan "menjadi bos sendiri" habis mereka menutup pintu.

Sphere Pelanggan adalah salah satu yang paling komponen penting dari perniagaan anda. Tanpa pelanggan anda tidak mempunyai jualan, tanpa jualan anda tidak punya wang dan tanpa wang anda tidak mempunyai perniagaan. Banyak faktor yang masuk ke menghasilkan pangkalan pelanggan yang baik. Pada awalnya, anda mesti mempunyai strategi kos pemasaran yang berkesan yang menyasarkan pembeli yang anda maksudkan. Hal ini dapat dilakukan dengan mengembangkan profil psikologi dari pelanggan anda dan kemudian iklan di tempat-tempat yang mereka sering. Karena lebih mahal untuk mendapatkan pelanggan baru daripada mempertahankan yang anda perlu memastikan mereka puas dengan perniagaan anda dan produk. Tetap berkaitan dengan mereka dengan menghantar mereka surat follow-up dengan tinjauan.

Sphere Operasi hanya kedua Sphere Pelanggan. Dalam operasi anda mesti mempunyai kaedah yang tepat untuk mengurangkan kos, mencatat dokumen, dan mempertahankan peningkatan. Operasi juga boleh mempertimbangkan kesan dokumen cukai, perakaunan, penjadualan pekerja, manfaat atau fungsi non-pengeluaran.

Jika semua daripada tiga komponen difikirkan dengan baik dan tepat direka anda akan meningkatkan peluang anda untuk bertahan hidup. Kegagalan untuk memahami detail dipisahkan dari perniagaan anda dan apa yang diperlukan untuk berjaya boleh bererti kegagalan dalam jangka panjang. Jika anda mengalami kesulitan menempatkan semua buah sama, maka mempertimbangkan perunding perniagaan kecil.