Monday, November 22, 2010

Acne rosacea - A Blush Dapat Anda Lakukan Tanpa

Apa bekas presiden Bill Clinton dan Boris Yeltsin mempunyai persamaan? Keadaan yang disebut jerawat rosacea, suatu peradangan kronik dari pembuluh darah di kulit, yang menyebabkan kulit merah dan letusan kecil seperti jerawat di dahi, pipi dan hidung.

Pada lelaki sering dapat menyebabkan kulit pada hidung menebal dan membengkak, memimpin Toa rhinophyma keadaan yang disebut.

Tak seorang pun tahu apa yang menyebabkan itu tetapi senarai berpotensi mencetuskan tidak ada habisnya. Punca utama adalah alkohol dan kaya, makanan pedas.

Kerana akarnya tidak diketahui, tidak ada kesembuhan yang kekal, jadi pengurusan adalah kuncinya. Hal ini sebahagian dicapai dengan mengenalpasti apa yang membuat rosacea yang buruk melalui proses pengecualian dan dengan menggunakan antibiotik topikal - biasanya metronidazol. Diagnosis GP adalah penting kerana gejala boleh serupa dengan keadaan yang lebih serius seperti lupus. Rosacea dapat berlangsung seumur hidup, terutama pada lelaki, tetapi sering membersihkan dengan sendirinya.