Thursday, November 18, 2010

9 Cara untuk Menulis Account Prosedur Hutang

Anda mempunyai permit untuk menerbitkan artikel ini secara percuma, selama tempat sumber disertakan dengan artikel. Jika anda menjalankan artikel saya, balasan kebaikan untuk sean@bizmanualz.com akan sangat dihargai. Artikel ini adalah 1.067 kata-kata panjang termasuk tempat sumber. Terima kasih atas minat anda.

Kas untuk Kas Kitaran
Bahagian Keempat Seri

Bahagian Satu: http://www.bizmanualz.com/articles/01-05-05_inventory_procedures.html/?ART78

Bahagian Kedua: http://www.bizmanualz.com/articles/01-11-05_accounts_receivable.html/?ART79

Bahagian Ketiga: http://www.bizmanualz.com/articles/01-18-05_Sales_Marketing.html/?ART80

Kemudian Minggu: Kas lengkap untuk Kitaran Kas

Bendera putih hanya hidung jauh ... menuju hadiah Juta dolar di tabungan tunai untuk perniagaan anda ...

Setakat ini, dalam Persediaan dan Hutang, kami telah menemui $ 250,000 pada penjimatan kas. Kemudian kami mencari 250K lain dalam Jualan dan Pemasaran. Dan, sekarang, Hutang adalah proses akhir dalam Kas ke Kas Kitaran - dan juga $ akhir 250.000.

Kitaran kas diragukan lagi proses tunggal yang paling penting untuk mengoptimumkan untuk setiap perniagaan - dari ketika anda menghabiskan wang untuk ketika anda mendapatkan wang.

Mengelilingi Kas untuk Kitaran Kas

Jadi mari kita mengikat ini kembali ke akaun hutang - hal membayar kewajiban yang dikeluarkan dengan membeli, yang untuk persediaan yang diperlukan oleh manufaktur untuk memenuhi permintaan. Penjualan ini menghasilkan permintaan yang mencipta piutang usaha, yang berubah menjadi kas. Dan sekarang kita telah datang lingkaran penuh dan menyelesaikan perbincangan tentang wang tunai untuk kitaran kas.

Meningkatkan Kecepatan Proses Akaun Hutang

hutang anda adalah sedikit berbeza daripada proses yang lain yang telah kita bahas setakat ini. Tiga pertama proses kita melihat proses mewakili mana tumpuan pada mengurangkan saiz aktiva (persediaan atau akaun piutang) atau beban (pemasaran) dan meningkatkan kelajuan masa atau kitaran. Namun dalam akaun hutang fokus kami adalah pada peningkatan saiz aset, sambil mengekalkan kedudukan kredit yang solid - dan meningkatkan kelajuan proses.

Sekarang mari kita lihat bagaimana menemukan $ 250,000 dalam akaun tabungan hutang. Jika organisasi anda mempunyai $ 500,000 pada hutang setiap bulan, maka STOP! Kita dapat mencari $ 250,000 tabungan di sini. Dimana, anda bertanya? Peningkatan hutang sebanyak 25% akan menghasilkan $ 125,000 dalam bentuk wang tunai ditambah $ 125.000 dari tugas mengotomatisasi, mengambil diskaun lebih, dan menguruskan proses yang lebih baik.

Usaha Jasa Prosedur Studi Kasus

Suatu organisasi dengan $ 600,000 tahun hutang bulanan memerlukan bantuan. Kami menyemak hutang mereka proses untuk memahami dan mengukur alur kerja, pemprosesan kertas dan masalah kredit. Kemudian kami merancang dan melaksanakan proses untuk meningkatkan penggunaan hutang dan diskaun, meningkatkan kecekapan kitaran hutang mereka, dan mengikat kepada mereka dan kitaran pembelian piutang. Kami kemudian dilaburkan $ 50.000 kembali ke program Enterprise Resource Planning (ERP) untuk mengotomatisasi beberapa proses yang tidak automatik sudah.

Metrik yang kami kembangkan mengurangkan beli mereka & beban hutang sebanyak 25% dan meningkatkan kecekapan dari 50% menjadi 75% dalam masa 2 bulan pelaksanaan prosedur baru. Dengan proses baru dan laporan, syarikat kini memantau hutang kecekapan kitaran dan rata-rata hari hutang, bukan bil hanya dibayar pada masa atau baki, sebagai ukuran keberkesanan hutang mereka. Hasilnya: tambahan $ 300,000 dalam bentuk tunai ditambah peningkatan 50% pada kemampuan proses (kapasiti).

Tapi bagaimana?

Kaedah Design Your News Akaun Prosedur Hutang dan Perakaunan

• Menghilangkan Kertas. Kos terbesar untuk setiap pembelian dan jabatan hutang adalah kertas, termasuk: tempahan pembelian, tempahan pembelian tindak lanjut, kecil-dolar pembelian, penghantaran pelacakan & penerimaan, dan bayaran penjual. Memanfaatkan invois paperless, berasaskan Web pembekal diri-perkhidmatan, fail vendor terpusat, workflow automatik untuk invois elektronik atau dicitrakan (lihat ERP bawah), dan kaedah pembayaran, seperti kad kredit usaha, Electronic Data Interchange (EDI) dan (Transfer Dana Elektronik EFT), dapat mengurangkan kos pengendalian kertas sebanyak 90%.

• Mengintegrasikan Sistem ERP. Enterprise Resource Planning (ERP) mengotomatisasi fungsi pembelian dan hutang, yang membolehkan syarikat untuk mendapatkan pekerjaan lebih banyak dilakukan dengan personil yang lebih sedikit. Juga, elektronik aplikasi pencocokan invois menjimatkan masa dalam mengambil dokumen. Dianggarkan bahawa sistem ERP setiap tahun boleh menyimpan sebuah organisasi $ 300 per juta dalam jualan.

Pembayaran Kenaikan • Syarat-syarat. Negosiasikan bayaran syarat berdasarkan penerimaan barang atau invois. Hal ini dapat menambah satu minggu atau lebih untuk istilah anda, yang boleh mencapai 25% dari 30 istilah hari. Gunakan EFT hanya-dalam-waktu pembayaran hutang anda untuk memaksimumkan syarat dan meminimumkan kesan terhadap kredit anda.

• Muat turun Diskaun Pembayaran. Jika anda mendapat 2% / 10 net 30 syarat, kemudian mempertimbangkan untuk mengambil itu. Ini bermakna anda ditawarkan diskaun 2% jika anda membayar dalam masa 10 hari, bukan 30 syarat hari. Hal ini bermakna pulangan 18% pada modal anda, dan banyak organisasi ini adalah pulangan pelaburan anda.

• Review Pembelian. Pembelian adalah proses berterusan yang memerlukan telaah berterusan. Pertimbangkan: kos pengangkutan, kos dipercepat, denda odd lot, harga baru, produk baru, konsolidasi penjual, penjual baru atau membeli kumpulan, syarat pembayaran, dan banyak lagi. Berkomunikasi dengan pembekal anda untuk meningkatkan proses. Dan meninjau dan memantau segala sesuatu untuk mengira perubahan dalam persekitaran anda.

• Berkomunikasi dengan Pembekal. Berkomunikasi dengan pembekal anda untuk meningkatkan proses. Minta invois pembekal untuk menyerahkan mereka secara elektronik. Ini akan menjimatkan masa, sumber dan kerugian akibat sampah.

• Menghilangkan Sengketa. Perselisihan dengan suplier anda biasanya akibat dari masalah dengan anda pembelian / menerima proses. Ketika perselisihan terjadi, meninjau prosedur anda beli untuk memastikan bahawa mereka menghasilkan metrik yang benar dan bahawa anda tidak dipaksa untuk membayar kesalahan anda.

• Mengurangkan Kesalahan. Lebih bayar, pembayaran kepada penjual yang salah, invois palsu, atau bahkan kelewatan pembayaran merupakan masalah yang umum bagi hutang. Meningkatkan tumpuan anda pada kawalan kesalahan, bersama-sama dengan prosedur bertulis dan audit, dapat mengurangkan kesalahan jauh.

• Melatih personil. Menyediakan kakitangan hutang anda dengan latihan formal biasa. Ini akan lengan mereka dengan pengetahuan yang lebih baik tentang penipuan, ketrampilan berunding, dan pemahaman tentang ekonomi hutang - yang akan menghasilkan peningkatan keberkesanan.

Dasar dan Prosedur Perakaunan untuk Kas di Bank

Dalam beberapa minggu terakhir, kami telah menunjukkan anda empat bahagian dari laporan kewangan anda yang akan masing-masing menyumbangkan $ 250,000 di tabungan tunai. Halangan terakhir adalah Hutang, dan kami belayar melalui itu. Dan sekarang kita telah melewati tujuan akhir kami: $ 1.000.000!

Waktu itu - dan - kuncinya. Yang harus anda lakukan adalah memilikinya. Dan, ingat, minggu depan kami akan mengumpul masing-masing dari empat elemen wang tunai untuk kitaran kas, dan melihat bagaimana hal itu mempengaruhi modal kerja perniagaan anda.