Wednesday, March 9, 2011

Tumbuh eBay Penjualan dengan Top-Notch Perkhidmatan Pelanggan

Pelukis berada di rumah kami akhir pekan ini, melakukan trim luar dan beberapa bilik di dalamnya. Isteri saya memberikan sebahagian besar arah, tapi aku bertanya kepada orang kepala (dan pemilik syarikat) untuk memperhatikan beberapa detail untuk saya.

Seluruh pengalaman mengingatkan saya tentang betapa kritikal pentingnya untuk memperhatikan permintaan pelanggan ketika berhadapan dengan jualan eBay. Di Web (dan dengan e-mel) mudah untuk kehilangan kenalan dengan pelanggan dan lupa untuk mengatasi masalah mereka.

Pastikan anda tidak jatuh ke dalam perangkap ini. Anda mungkin tidak melihat hasil secara langsung, namun pelanggan anda akan menjadi marah dan akhirnya anda akan kehilangan perniagaan - seperti pelukis saya. Bukan hanya kerana dia kehilangan perniagaan, ia kehilangan sumber rujukan berharga.

Dia mulai kehilangan aku ketika ia gagal untuk merakam cadangan saya dan keprihatinan. Aku tidak boleh masuk ke desain interior banyak, memilih antara ungu muda dan minum minuman keras, tetapi aku mempunyai beberapa masukkan sejauh seluruh projek berjalan.

Aku ingin mereka untuk memastikan mereka membersihkan "merindukan" di luar, di mana beberapa cat trim hitam sengaja memukul cat rumah putih. Saya memerlukan mereka untuk unstick beberapa tetingkap dan meletakkan semua paparan kembali, juga.

Ketika projek ini mula membungkus, itu jelas bahawa memimpin adalah mengabaikan beberapa permintaan saya - iaitu paparan dan benang ruwet tetingkap. Saya mencintai pekerjaan, tapi aku tidak begitu panas pada kemahiran menyelesaikan mereka.

Dari perspektif khidmat pelanggan, waktunya tidak bisa lebih buruk. Tepat ketika para pelukis ingin menganggapnya pekerjaan dilakukan dengan baik, saya berubah fikiran tentang kompetensi mereka.

Bahawa perasaan tenggelam seharusnya tidak datang pada akhir projek. memimpin harus sudah pacaran dengan perayaan daripada dengan beberapa aduan. Dia seharusnya memimpin saya sekitar, menunjukkan bagaimana segala sesuatu yang besar terlihat, menunjukkan saya bekerja tambahan ia dilemparkan ke dalam, dan pergi ke bawah senarai permintaan satu per satu, menunjukkan bahawa ia bertemu dengan keperluan saya dan menghormati keinginan saya.

Jika dia melakukan ini "menyelesaikan" khidmat pelanggan / langkah-langkah pemasaran, ia harus cadangan saya 100%. Rave aku tentang dia kepada rakan, agihkan kad nama dan bahkan menulis testimonial untuk dia. Saya akan menawarkan untuk membantu dia keluar dengan bahan-bahan iklan itu, sebenarnya. Kita tentu akan mempunyai pekerjaan melukis lebih banyak di masa depan, dan saya ingin tetap hubungan baik dengan dia.

Di eBay, langkah-langkah yang sama perlu diikuti dalam rangka membina perniagaan dan mengumpul pelanggan setia yang rave tentang anda. Anda perlu menghantar pelanggan tindak lanjut e-mel yang mengesahkan apa yang mereka beli, seperti apa perjanjian anda memberikan mereka (pada penghantaran, bonus, dll), dan bagaimana anda menghargai usaha mereka dan akan menyambut pertanyaan mereka mungkin. Anda perlu menawarkan kepada mereka yang disasarkan cross-sell dan up-menjual barang-barang sebagai tawaran mereka dan kedai. Dan, anda harus cepat mengatasi masalah mereka saat mereka datang. Semua ini perhatian dan perkhidmatan memastikan bahawa pelanggan anda merujuk anda kepada orang lain, meninggalkan maklum balas yang positif, dan kembali untuk melakukan perniagaan yang lebih dengan anda.

Jangan seperti pelukis saya. Perhatikan detail dan perniagaan anda akan tumbuh dengan sihat.