Friday, March 11, 2011

Tujuh Langkah Menuju Sukses eBay Jual

Semakin banyak orang cuba keberuntungan mereka di jual di eBay sehari-hari. Dengan semua itu persaingan semakin penting bahawa anda melakukan segala kemungkinan untuk memastikan bahawa anda berdiri keluar dari keramaian. Dengan mengikuti beberapa langkah sederhana anda boleh sangat meningkatkan kemungkinan lelong anda sedang melihat, bahawa pelayar akan ditukar ke penawar, dan bahawa mereka penawar akan menjadi pelanggan tetap. Mulailah berlatih mengikuti tujuh tips dan menonton jualan lelong eBay anda meletup.

1. Menggenangi pembeli berpotensi anda dengan butiran. Adalah jauh lebih baik untuk memberikan banyak daripada maklumat yang sedikit dan ini juga akan menjadi kesempatan besar bagi anda untuk lada senarai keterangan anda dengan kata kunci. Apakah yakin, bagaimanapun, bahawa listing lelong anda bermaklumat dan tidak diisi dengan hype. Mereka tanda seru tambahan benar-benar tidak akan membuat jualan. Sebenarnya, mereka hanya akan membuat anda terlihat tidak profesional. Juga, memberikan pembaca anda butiran sebagai tepat seperti nombor model, keadaan barang, warna, saiz, dll

2. Tajuk mungkin tidak kelihatan seperti bahagian-bahagian penting dari persamaan, tapi itu benar-benar sangat penting. Ini adalah hal pertama yang dilihat orang ketika browsing melalui lelong, sehingga harus tidak hanya menarik perhatian mereka, tetapi juga memujuk mereka untuk menekan. Jangan masukkan anda judul di SEMUA CAPS. Ini hanya akan membuat anda kelihatan seperti amatur. Sertakan yang berlaku; kata kunci, nombor model, tempat duduk maklumat, nama jenama, saiz item, warna, dll

3. Sebuah gambar bernilai seribu tawaran. Oke, mungkin juga bukan seribu, tapi jelas akan membantu menjual item anda. Fikirkan tentang hal ini, anda akan beli melihat sesuatu yang tak terlihat? Tentu saja tidak dan tidak akan majoriti pembeli di eBay. Pastikan anda menjaga ketika memotret item anda. Lesser foto berkualiti sama buruknya kerana tidak ada gambar sama sekali. Juga, semakin mahal item; yang lebih banyak foto yang harus anda siapkan.

4. Negara semua keperluan anda di muka. Beritahu penawar berpotensi berapa banyak anda berniat untuk bayaran untuk penghantaran, yang negara anda bersedia untuk kapal, jika anda akan menerima pulangan, atau hal lain yang anda mungkin mahu tentukan. Anda benar-benar tidak dapat membuat hal-hal sebagai anda pergi bersama-sama. Anda perlu mendapatkan semua keperluan di luar sana di awal.

5. Jika kenalan pembeli berpotensi anda dengan soalan kemudian pastikan anda akan merespon. Jika anda menunggu anda mungkin kehilangan penawar yang sangat diperlukan. Juga, pastikan anda bersikap sopan dalam menanggapi anda sebagai tak ada soalan yang terlalu bodoh untuk memastikan apa pun selain namun jawapan sopan. Bahkan jika orang yang tidak tawaran pada kandungan anda mereka pasti akan mengingati sikap anda menyenangkan dan yang bisa berarti jualan masa depan.

6. Majoriti pembeli di eBay lebih memilih untuk membayar pembelian mereka melalui PayPal. Itulah mengapa sangat penting bagi anda untuk menerima kaedah pembayaran. Hal ini juga bermanfaat untuk anda sebagai menghilangkan potensi untuk cek kosong atau perintah wang.

7. Setelah jualan yang paling penawar yang menang akan mengharapkan penjual untuk memulakan penyelesaian transaksi. Hantar e-mel, invois, waspada pembeli ketika aset tersebut telah dihantar, dan pastikan anda meninggalkan maklum balas selepas transaksi.