Monday, March 7, 2011

7 Tips untuk Koleksi Jual Mahal di eBay

Baru-baru ini, seorang teman meminta saya untuk membantu kakaknya menjual koleksi pada patung-patung kaca Lladro di eBay. Ini adalah koleksi gelas mahal dan aku tahu apa-apa tentang mereka - tetapi saya tidak perlu. Prinsip-prinsip untuk menjual koleksi mahal di eBay adalah sama, terlepas dari apa yang sedang dijual.

Jelas, seperti lelong eBay, penjual mesti mempunyai senarai kuat dengan gambar yang besar. Hal ini selalu berlaku terlepas dari apa barang itu. koleksi mahal menawarkan peluang bagus, tetapi juga perlu tindakan pencegahan khas.

1. Harga: menentukan jumlah terendah yang akan anda terima untuk setiap patung dan menetapkan harga yang sebagai sandaran. Kemudian membuat tawaran permulaan sangat rendah - ya, absurd.

Contoh: jika anda akan menerima $ 1,000 - membuat tawaran pembukaan $ 25. Tidak ada risiko dalam hal ini, kerana anda tidak perlu menjual kecuali tawaran mencapai $ 1000, tapi harga rendah menarik pembeli, (dengan andaian ada permintaan, tentu saja).

Melihat lelong eBay selesai membolehkan kita untuk mengesan harga, Lagi, dan lagi kita belajar bahawa mulai harga di mana penjual berharap ini akan berakhir bukan taktik bijaksana.

Contohnya, penjual ingin mendapatkan $ 750 untuk patung nya. Tawaran pembukaan sebanyak $ 750 tidak akan menarik para pembeli hampir sebanyak tawaran pembukaan $ 25 dan - mengejutkan - tawaran yang lebih rendah hampir selalu mendapat harga yang lebih tinggi. Ada beberapa psikologi di tempat kerja dengan harga murah. Ini mungkin tidak masuk akal logik, tapi realiti kehidupan di eBay.

2. Mengabdikan ruangan dalam senarai lelong anda menjelaskan bagaimana anda akan pak kandungan anda untuk memastikan perjalanan yang selamat. Hal ini sangat penting kerana di bahagian belakang fikiran setiap pembeli adalah rasa takut menerima pakej yang bergetar. Seorang pembeli koleksi pasti akan memikirkan kerumitan ia akan harus melalui - dan kemungkinan kehilangan harga pembelian - jika item nya rosak. Dia perlu tahu bahawa penjual secara hati-hati mempertimbangkan isu ini dan mempunyai penyelesaian.

3. Untuk perlindungan anda berdua, berkeras bahawa pembeli membayar insurans yang sesuai. Jangan biarkan ini menjadi pilihan. Anda pasti tidak mahu tanggung jawab dari koleksi rosak yang kos beratus-ratus dolar. Bahkan, jika objek pelanggan untuk membayar insurans, ini mungkin mungkin bendera merah. Seorang kolektor asli sangat bersemangat untuk menambah koleksi patung dan ingin dia menjadi terpelihara.

4. Kita boleh dengan selamat berasumsi bahawa setiap pembeli Internet telah mendengar cerita tentang penipuan di eBay dan di tempat lain di Net. Oleh kerana itu, apapun yang anda boleh lakukan untuk membuktikan keaslian Tertagih anda adalah sepadan dengan masa anda. Apakah ada tanda di bahagian bawah? Adakah anda mempunyai tempat asal atau bekas lain? Apakah ada label? Apakah ada sijil keaslian atau penilaian oleh pertubuhan dihormati? Jika jawapan untuk semua ini adalah "ya", kemudian tertentu untuk menekankan kesejatian anda dalam pelelangan anda. Mengambil gambar bukti anda khususnya berkesan.

5. Saya tidak menyarankan menawarkan jaminan kecuali dengan cara yang paling umum - iaitu, anda, penjual, yang mengatakan kebenaran tentang produk. Siapapun tawaran pada koleksi yang berpengetahuan dan kerana itu mereka tahu apa yang mereka beli, sehingga seharusnya tidak ada alasan untuk kembali. Jika seseorang mendedahkan ketidakpuasan dan mail dagangan anda kembali, ada setiap kemungkinan itu menjadi rosak. Anda tidak mahu terganggu dengan cuba untuk mengumpul pada barang dagangan rosak atau menempatkan diri ke dalam situasi sedar undang-undang dengan seseorang yang menolak untuk percaya bahawa Tertagih rosak melalui penghantaran kembali.

Juga, anda tidak ingin mengambil rugi kos eBay anda, yang mungkin sangat besar jika harga tinggi.

6. Dengan item yang benar-benar mahal, selalu menawarkan pilihan perkhidmatan escrow - atas kos pembeli, tentu saja. Mereka mungkin tidak mahu mengambil perkhidmatan ini, tapi pastikan mereka mempunyai pilihan. Anda, tentu saja, tahu bahawa barang dagangan anda adalah sah, namun pembeli tidak begitu yakin. eBay mengesyorkan perkhidmatan escrow yang sedia untuk semua ahli.

7. Jika anda bersedia untuk kapal di seluruh dunia, anda perlu mengambil langkah-langkah khusus untuk melindungi diri sendiri. Di AS kami telah AVS (Pengesahan Alamat System) yang menawarkan perlindungan. Sebahagian besar daripada penipuan yang diderita oleh pembeli terjadi di luar Amerika Syarikat dan anda dibenarkan dalam melindungi diri. Kehilangan harga beli pada item $ 5 adalah bukan masalah besar - tetapi koleksi 1,000 $ benar-benar tidak peduli.

bank anda boleh menyarankan anda pada masa yang diperlukan untuk mengesahkan dana asing. Jadi tertentu untuk membiarkan calon pembeli dalam pelelangan anda tahu bahawa akan ada penangguhan jika mereka berada di luar negara anda. Jangan biarkan barang-barang anda keluar dari tangan anda sehingga anda yakin!

Jika anda mengikuti 'peraturan' ini, kemungkinan menjual koleksi mahal anda pada harga tertinggi yang mungkin akan sangat meningkat.