Friday, November 19, 2010

Bottleneck berorientasikan Pengurusan Perniagaan

Sederhana dan berkesan Pengurusan Perniagaan

Dalam setiap syarikat ada, pada setiap masa, satu atau lebih hambatan, yang mempunyai pengaruh terhadap situasi komersil. pengurusan perniagaan Bottleneck berorientasikan memiliki tujuan untuk awal mengesan kesesakan dan untuk memadamnya, untuk membolehkan optimum pembangunan komersil. Untuk mengetahui setiap masa, apa perniagaan kurang dari dan untuk dapat menambah hal-hal yang hilang, saat ini keunggulan persaingan menentukan. Kesesakan boleh, contohnya:

rendah hasil penjualan
quality tempoh atau menunggak akaun bil
rendah kecairan (Kas, dll)
quality jumlah kewajipan
rendah jumlah pelanggan
terlalu banyak pelanggan baru
terlalu tinggi utilisasi kapasiti
cacat pentadbiran atau pengurusan
dan banyak lagi.
Ini menunjukkan contoh bahawa kesesakan tidak hanya menyangkut keadaan negatif, tetapi juga boleh berlaku untuk pembangunan komersil positif. Jika suatu syarikat memerlukan banyak pelanggan baru, keputusan ini dalam pesanan baru, yang menyebabkan keadaan yang lain, seperti kelebihan mungkin dalam utilisasi kapasiti. Dalam hal pemanfaatan kelebihan kapasiti tetap untuk waktu yang lama, ini boleh menyebabkan motivasi pekerja lebih rendah, kerana anjloknya suasana kerja dalam syarikat, yang kemudian boleh menyebabkan qualtiy kurang dari pekerjaan yang dilakukan.

Kerana sistem pelaporan TEPAT WAKTU banyak syarikat mengurus mencapai pembangunan komersil yang dikehendaki. Namun, analisis secara teratur beban atau laporan tahunan tidak cukup untuk mengendalikan perniagaan hari ini. Di pasaran yang dinamik saat ini penilaian ini terlalu statik, terlalu banyak berorientasi pada pembangunan komersil terakhir, yang telah dicapai. Juga perakaunan kos hanya menunjukkan apa yang telah terjadi di masa lalu. Arah yang sebenarnya di mana perniagaan sedang berjalan tidak boleh dilihat.

Bayangkan sebuah perniagaan yang akan kereta. Jika anda duduk di dalam kereta, apakah anda ingin menerima maklumat daripada instrumen dari tahun lalu atau bulan? Mungkin tidak. Anda ingin memiliki informasi aktual tentang isi tangki bahan bakar, suhu pendingin dan banyak lagi. pengurusan perniagaan berorientasikan Bottleneck persis harus membawa maklumat yang paling penting dan aktual mengenai perniagaan untuk anda, termasuk apa yang disebut isyarat amaran awal (Screenshot abenetis ERS-Diagram).

Data berorientasikan ke masa lalu untuk sistem amaran awal-?

Sebuah amaran awal yang bekerja sistem memerlukan data yang tidak berorientasikan ke masa lalu, seperti dari perakaunan kos atau year-/month-end-closeings. Perlu data dari penunjuk awal apa yang disebut, yang harus dikumpulkan dari pelbagai bidang syarikat. Tentu saja, angka-angka dari jabatan kewangan dan perakaunan termasuk ke dalam sistem amaran awal, tetapi mereka hanya mempunyai peranan subordinasi, kerana mereka berorientasikan ke masa lalu.

pelaporan Saat ini harus menunjukkan situasi sekarang perniagaan. Dalam banyak perniagaan pengeluaran masa untuk pelaporan meningkat signifikan, kerana banjir saat ini maklumat. Aggravatingly ditambah ke ini, adalah pemilihan nisbah perniagaan benar-benar relevan, yang membolehkan suatu gambaran yang tepat tentang situasi perniagaan yang sebenarnya. Terlalu sering laporan disusun, yang tidak dirasakan oleh siapa pun, kerana kurangnya laporan yang diperlukan tentang pengembangan usaha.

Ada yang sudah terbukti perniagaan-nisbah-sistem, bahawa syarikat hanya perlu mengambil alih. Kembali ke kereta lagi, bayangkan anda hanya mempunyai satu instrumen di depan anda, yang menunjukkan nilai "35". Apa ertinya ini menandakan? Hal ini tidak diketahui berapa banyak bahan bakar yang ada, bagaimana Suhu pendingin sedang atau seberapa cepat kereta memandu, dll

Pada contoh ini, anda boleh mengenali ekspresi kecil hanya satu nisbah perniagaan. Hal ini menunjukkan pentingnya untuk menggunakan nisbah perniagaan yang tepat, yang harus mempunyai sambungan ke satu sama lain dan yang memiliki asal temporal yang berbeza. Namun demikian, banyak sistem perniagaan nisbah yang sebahagian besar didasarkan pada data yang berasal dari masa lalu.

Hal ini ternyata sering masalah, bahawa maklumat langsung tidak sedia, untuk menunjukkan situasi sebenar dari perniagaan. Namun, masih ada alternatif, untuk mengurangkan tempoh masa lalu. Bagaimana jadinya dengan satu minggu, bukan menganalisis data perniagaan setiap 4 minggu? Hal ini akan mengarah pada fakta bahawa anda boleh bertindak beberapa minggu sebelumnya, jika sesuatu harus menjalankan sedikit inclinedly.

Hanya sangat sedikit data yang diperlukan untuk menerima penilaian bermaklumat. Ini lagi adalah comparably dengan kereta. Jika anda memandu dengan kereta anda, anda hanya menerima sejumlah kecil baik dipilih maklumat dan bagaimanapun, memiliki gambaran sebenar tentang situasi. Hal ini juga mungkin bagi perniagaan, juga!

Sebagai pengendara motor kami menerima hanya satu sebahagian kecil dari data yang diperolehi oleh sistem dari mobil, dan hanya sebahagian kecil daripada maklumat ini sudah cukup bagi kita untuk mencapai matlamat yang diingini. Ketika musafir biasanya kita sudah dipersiapkan dengan baik, tetapi prinsip persiapan sering diabaikan dalam operasi perniagaan. Seperti halnya dengan perjalanan, tujuan akhir harus jelas dinyatakan oleh pengurusan perniagaan. Hal ini dapat dilakukan dengan memiliki data perancangan yang sedia. Hanya dengan target / perbezaan perbandingan yang sebenarnya dari pembangunan komersil akan diakui.

Malangnya, banyak usaha kecil meninggalkan untuk menggunakan data rencana. Selain itu, bukan tentang, untuk menggunting pakej data ke dalam potongan terkecil, tetapi hanya untuk mendapatkan gambaran kasar, perniagaan apa yang akan dicapai. Hal ini benar-benar mungkin untuk menjalankan perniagaan berdasarkan nombor-nombor dari tahun sebelumnya, namun, untuk menggunakan nombor-nombor ini, pembangunan komersil masa lalu harus dipertimbangkan. Jadi angka-angka dari tahun sebelumnya harus dipertingkatkan agar sesuai dengan tujuan yang baru. Dan selesai ialah data perancangan dan dasar pengurusan risiko operasi yang diletakkan. Namun jika hal ini sangat penting untuk mengetahui hambatan yang sebenarnya dalam operasi perniagaan.

Kenali masalah dan bertindak!

Salah satu faktor paling penting dalam pengurusan perniagaan adalah pengakuan awal masalah dan potensi. Ada hambatan dalam setiap usaha, yang boleh memiliki keputusan yang serius. kesulitan berkaitan dengan wang boleh menimbulkan kebangkrutan misalnya. Oleh kerana itu gejala harus diakui awal, dalam rangka untuk mengubah krisis mungkin jauh dan untuk mengamankan masa depan perniagaan anda. Juga untuk menggunakan potensi yang ada, analisis teratur perlu dilakukan. Saat ini produk dan perkhidmatan tidak boleh dijual selamanya, kerana kitaran produk menjadi lebih pendek dan lebih pendek kerana dinamik pasaran. Pengakuan dan pembangunan potensi ini sangat penting, untuk mengelakkan kehilangan asas telah dicapai suatu perniagaan.